احسان منصور کیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تاکید مسوولین مبنی بر ماندن در خانه، حجم سفرها بسیار کاهش یافت، به طوری که در ۹ محور ورودی استان سمنان در روز هشتم فروردین آمار تردد خوردوها نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: ۱۷۲ هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه در این روز در تمام محورهای مواصلاتی و ۱۲ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه در ۹ محور ورودی استان سمنان تردد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: ۸۸۶ نفر مسافر در روز هشتم فروردین ۹۹ در استان جا به جا شدند که سال گذشته در همین مدت چهار هزار و ۶۹۶ مسافر جا شدند که نشان از کاهش ۸۱ درصدی دارد.

منصور کیایی خاطرنشان کرد: تعداد سفرها برای جابه جایی مسافران از استان سمنان امسال نسبت به همین روز در سال گذشته با کاهش بیش از ۷۴ درصدی به ۱۰۳ مورد رسید.

منصورکیایی اضافه کرد: بهتر است که مردم در این روزها در منزل بمانند و از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.

بیش از ۸۰۰ دستگاه  ناوگان عمومی و ۴۰ شرکت حمل و نقل مسافر در استان سمنان در حوزه حمل ونقل جاده‌ای مسافر فعالیت می‌کند.

کل راه‌های حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۱۶ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است.

سالانه ۲۰ میلیون تردد در محور تهران-مشهد ثبت می‌شود.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج با شهرها با تب سنجی و غربالگری از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

مدارس و دانشگاه های این استان نیز به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری تعطیل شده است.شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.