علی تشنه دل روز شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدکننده ماسک در سمنان به خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد ماسک از نوع N۹۵ و سه لایه با پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از سوی وزارت متبوع در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای توزیع رایگان در شبکه بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با شیوع کرونا و برای پیشگیری و مقابله با این ویروس، با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط استانداری و وزارت صمت اقدام های مطلوبی در زمینه تولید، تامین و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده انجام داد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه  داد: با افزایش ظرفیت تولید، تغییر خط و ایجاد خط جدید تولید، محصولات واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی در این استان افزایش یافت.

تشنه دل با بیان مشکلات برخی واحدهای تولید، خاطرنشان کرد: تامین مواد اولیه از قبیل الکل برای واحدهای تولیدی مواد ضد عفونی و پارچه و کش برای واحدهای تولید کننده ماسک مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان است.

وی ابراز داشت: برای رفع این مشکلات اقدام‌های خوبی انجام شده و توزیع این اقلام و مواد اولیه بر اساس ظرفیت تولید در هر استان کشور سهمیه بندی شده و مشکلات اولیه رفع شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: اولویت برای توزیع این اقلام مراکز بهداشتی و درمانی است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی استان این اقدام انجام می‌شود.

همچنین برای تامین اقلام مورد نیاز مردم با همکاری استانداری و اداره کل پست استان سمنان سامانه توزیع آنلاین و خرید اینترنتی اقلام بهداشتی راه‌اندازی و اجرا شده که شهروندان بدون مراجعه حضوری به واحدهای صنفی و داروخانه ها می‌توانند از اقلام بهداشتی مورد نیاز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.