به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل صبح شنبه در بازدید از چند واحد تولید ماسک در سمنان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صمت استان سمنان ۱۹۵ هزار عدد انواع ماسک را به شبکه بهداشت و درمان تخصیص داده است، ابراز کرد: این ماسک‌ها از نوع ان ۹۵ پزشکی بوده و از سوی وزارتخانه در شبکه بهداشت و درمان استان توزیع شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان این ماسک‌ها را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود داده تا بین بیمارستان‌ها و پرسنل خود توزیع کنند، افزود: این موضوع در راستای انجام رسالت صمت در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

سرپرست صمت استان سمنان با بیان اینکه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس هماهنگی‌های خوبی در سطح استان بین واحدهای تولیدی، صنعت معدن، استانداری و… وجود دارد، ابراز کرد: ماحصل این هماهنگی‌ها خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه تولید، تأمین و توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و… است.

تشنه دل با بیان اینکه در بخش تولید ملزومات بهداشتی شاهد افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در استان سمنان هستیم، گفت: برخی کارخانه‌های استان با تغییر خط و یا ایجاد خط تولید جدید به تولید محصولات بهداشتی و اقلام ضروری افزوده‌اند اما از سوی دیگر باید گفت مهمترین مشکل برای واحدهای تولیدی، تأمین مواد اولیه از قبیل الکل برای واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و تأمین پارچه و کش برای واحدهای تولیدکننده ماسک محسوب می‌شود.

وی افزود: برای رفع کمبودها و مشکلات در سطح ملی و استانی اقدامات خوبی صورت پذیرفته که توزیع اقلام و مواد اولیه بر اساس ظرفیت تولید و بر حسب سهمیه بندی هر استان از سوی وزارت صنعت معدن از جمله این اقدامات است.

سرپرست صنعت معدن و تجارت استان سمنان در خاتمه و با بیان اینکه اولویت صمت برای توزیع اقلام بهداشتی مراکز درمانی استان سمنان هستند، گفت: برای تأمین اقلام موردنیاز مردم با همکاری استانداری و اداره کل پست استان سامانه توزیع آنلاین و خرید اینترنتی اقلام بهداشتی اجراشده که شهروندان بدون مراجعه حضوری به واحدهای صنفی و داروخانه‌ها می‌توانند از اقلام بهداشتی موردنیاز بهره مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.