به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی بعدازظهر چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه روند ابتلایان به کرونا ویروس در روز گذشته افزایش یافت، اظهار داشت: این در حالی است که مرز بهبودی مبتلایان در استان سمنان به ۷۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه آزمایش کرونا برای ۲۷۱ بیمار در آخرین آمار روز گذشته مثبت شد، افزود: تعداد بیماران بستری در حال افزایش است و حتی یک مورد فوت هم فاجعه است.

سمنان رتبه دوم کشوری در تعداد بهبودیافتگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه فرآیند نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا در استان سمنان قابل‌توجه بوده است، تأکید کرد: استان سمنان ازنظر میزان تعداد بهبودیافتگان بیماران مبتلابه کرونا رتبه دوم کشور دارد.

دانایی با تأکید بر اینکه تمام اصحاب رسانه و مسئولان مربوط باید تلاش کنند که فرهنگ‌سازی برای در خانه ماندن را به بهترین شکل ممکن ادامه دهند، یادآور شد: عموم مردم باید در ایام عید در خانه بمانیم وازدید و بازدید پرهیز شود.

وی با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در استان سمنان از روزهای قبل خاطرنشان کرد: به‌طور تقریبی ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان برنوشته‌های هشداری مقابله با کرونا ویروس را در سازه‌های تبلیغاتی خود نصب نموده و شهرداری‌ها نیز در این زمینه سنگ تمام گذاشته‌اند.

افتتاح آزمایشگاه کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح آزمایشگاه کرونا در سمنان را یک اقدام مثبت برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان دانست و گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی پزشکی در استان سمنان در مقطع اقدام بسیار مثبت و مؤثر بوده است.

دانایی گفت: در بحث تجهیز نقاهتگاه‌ها با تلاش بسیج و سپاه و دستگاه‌های اجرایی اقدام‌های خوبی در حال انجام است و در قالب طرح ملی بسیج مقابله با کرونا ویروس با اقشار مردم تماس گرفته‌شده است و از روزهای گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حوزه استان سمنان در این طرح شرکت کردند.

وی بابیان اینکه عید دیدنی‌های احتمالی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو شود، تأکید کرد: مردم تا می‌توانند از خانه خارج نشوند و باید در روزهای آینده فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی مردم برای مقابله با کرونا ویروس افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1385880
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.