سردار سرتیپ دوم حمید دامغانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  شیادانی که سلامت مردم را به خاطر سودجویی‌های خود به خطر می‌اندازند به دور از انسانیت رفتار می کنند.
وی ادامه داد: پاسداران و بسیجیان استان سمنان به صورت گشت مستمر در شهرها تلاش می‌کنند از هرگونه اقدامی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت بسیجیان و سپاهیان سراسر استان سمنان عملیات ضدعفونی در مکان های عمومی انجام می شود و حتی در برخی مناطق بسیجیان حیاط خانه‌ها را نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردند.
دامغانی تصریح کرد: بسیجیان استان سمنان برای همکاری با مسوولان بهداشتی هر شهرستان به منظور بیماریابی و غربالگری با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آمادگی کامل دارند.
وی اضافه کرد: از ظرفیت سامانه پیامکی بسیج برای دعوت از بسیجیان برای ثبت خودارزیابی در سامانه سلامت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: سپاهیان و بسیجیان استان سمنان تلاش می‌کنند تا حدتوان بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی تهیه و بین خانوارها توزیع شود .
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: شهروندان باید در شرایط کنونی از سفرهای نوروزی چشم پوشی کنند و با عمل به توصیه‌های بهداشتی در خانه بمانند تا ابتلا به ویروس کرونا به حداقل ممکن برسد.
تا ظهر دوشنبه یکهزار و۵۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴ هزار و ۹۹۱ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۳۴ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۸۴ نفر افزایش یافت.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.