سرهنگ حسین صادقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با وجود افزایش جرایم سایبری استان سمنان در زمینه برداشت اینترنتی از حساب، امسال نسبت به سال گذشته کشف جرم برداشت اینترنتی ۲۴۹ درصد افزایش یافت.
رییس پلیس فتا استان سمنان یادآور شد: هتک حیثیت، نشر اکاذیب و کلاهبرداری از دیگر جرایم سایبری دارای فراوانی در استان است.
وی ادامه داد: شهروندان با فعال‌کردن رمز یک‌بار مصرف می‌توانند از برداشت‌های غیرمجاز از حساب خود جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: رمز یکبار مصرف برای کارت خودپردازهای بانکی دارای زمانبندی است و بعد از زمانبندی تعیین شده رمز منقضی می‌شود که این روند موجب کاهش پرونده‌های جرایم سایبری در زمینه برداشت‌های اینترنتی از حساب می‌شود.
صادقی تاکید کرد: شهروندان از دستفروشان بین راهی به روش کارت به کارت کالا خریداری نکنند، چرا که برخی به جای دستگاه خودپرداز دارای اِسکنر هستند که اطلاعات بانکی را دریافت ‌و از حساب شخص به صورت غیرمجاز برداشت انجام می دهند.
وی توصیه کرد: شهروندان هنگام خرید از دستفروشان بین‌راهی تا جای ممکن هزینه کالای خریداری شده را به صورت نقدی پرداخت کنند.
صادقی خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور حفظ حساب بانکی خود از دست‌درازی افراد شیاد، رمز کارت بانکی را در نزدیکی کارت قرار ندهند و پس از به خاطر سپردن رمز، کاغذ حاوی رمز را نابود کنند.
رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و شهروندان می توانند به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وبسایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .
کاربران فضای مجازی، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه، می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگوی فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا شکایت خود را ارائه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.