سرهنگ حسین صادقی روز چهارشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: تیم رصد فضای مجازی پلیس فتا استان سمنان در پایش سایبری خود فردی را که با انتشار و پخش شایعات اخبار در خصوص ویروس کرونا باعث تشویش اذهان عمومی در کانال های پر مخاطب شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام می‌کرد دستگیر و با توجه به اهمیت موضوع، پرونده وی در دستور کار کارگاهان پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی های مقدماتی مشخص شد این فرد در پیام های خود به کانال های معاند و نامعتبر استناد می‌کند و با انتشار آنها باعث خدشه دار کردن امنیت روانی کاربران و تشویش اذهان عمومی می شود.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان با اقدام‌های تخصصی در حوزه سایبری و با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی، متهم به هویت معلوم را شناسایی کرد و او با اخذ دستور قضایی تحویل اداره پلیس شد.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهم در اعترافات خود ترس از شیوع ویروس کرونا را انگیزه انتشار شایعات در فضای مجازی مطرح می کرد و با آنکه در ابتدا قصد قریب پلیس را داشت با ارائه ادله دیجیتال انکار ناپدیز دفاعی از خود نداشت.

صادقی تاکید کرد: مردم اخبار مربوط به ویروس کرونا را تنها از منابع رسمی پیگیری کنند و در صورت دریافت هر خبر غیر معتبر و بدون منبع آن را انتشار ندهد زیرا پلیس فتا با انتشار دهنده هر گونه شایعات در فضای مجازی برخورد جدی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است و شهروندان می توانند در خصوص جرائم در این حوزه با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.cyberpolice.ir اطلاعات کافی را کسب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.