وحید خدام عباسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قیمت ۲ محصول دارچین و زنجبیل در روزهای اخیر، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار ریال در بازار استان سمنان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: زنجبیل در برخی مناطق استان سمنان تا ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم نیز به فروش رفت.

رییس اتحادیه عطاران، گیاهان دارویی و آرایشی بهداشتی استان سمنان ادامه داد: تقاضای شهروندان بر اساس خاصیت ضدعفونی کننده اسپند، نیز افزایش یافت.

وی با اشاره به مقوله عرضه و تقاضا، خاطرنشان کرد: قیمت محصولات و گیاهان دارویی نیز تحت تاثیر افزایش تقاضای شهروندان در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و استان سمنان قرار گرفته است.

خدام عباسی با بیان اینکه در این روزها انتشار مطالبی در خصوص تاثیر گیاهان دارویی در مقابله ویروس کرونا در فضای مجازی به وفور یافت می‌شود، ابراز داشت: این مساله سبب افزایش تقاضا و خرید آویشن در بازارهای استان سمنان شده است و شهروندان به مصرف گیاهان دارویی با طبع گرم روی آوردند.

وی، به واردات برخی گیاهان دارویی اشاره و اضافه کرد: عمده دارچین مصرفی کشور از ۲ کشور هند و چین وارد می‌شود و پخش این محصول‌ها در تهران است.

رییس اتحادیه عطاران، گیاهان دارویی و آرایشی بهداشتی استان سمنان یادآور شد: به طور عمده خرده فروشان در استان، گیاهان دارویی را این روزها به قیمت بالا از تهران تهیه و در بازار عرضه می‌کنند.

۹۰ درصد دارچین و زنجبیل از چین و ۱۰ درصد از پاکستان وارد می‌شود و این ۲ محصول اصلا در ایران کشت نمی‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.