مسعود میرشریفی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: استفاده از سامانه های هوشمند و ثبت تخلفات راهکاری مناسب برای کنترل ترافیک شهری است که می تواند  بهبود بسزایی در حل مسائل ترافیکی شهر داشته باشد و به همین دلیل در اولویت برنامه های اجرایی شهرداری سمنان قرار گرفت.  

وی افزود:راه اندازی مرکز کنترل ومدیریت ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند، کنترل ترافیک شهری و کاهش حوادث انجام می شود.  

وی ادامه داد:شهرداری سمنان برای اجرای این طرح  بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال هزینه کرد که ۲۵ میلیارد ریال جهت نصب و بهره برداری دوربین های پایش تصویر و ثبت تخلف و ۲۷ میلیارد ریال نصب و بهره برداری بیش از ۲۵ کیلومتر فیبر نوری را شامل می شود.  

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری سمنان گفت:میدان سعدی، میدان امام خمینی (ره)، میدان کوثر، میدان معلم، میدان امام رضا (ع)، پل شهید شاطری، تقاطع بلوار قائم (عج) و مولوی، بلوار ۱۵ خرداد، بلوار بسیج، بلوار شهید اخلاقی و سه نقطه از بلوار شهید نوروزی، از جمله مناطقی هستند که بیش از ۲۵ دوربین پایش تصویر جهت کنترل و کاهش سرعت غیر مجاز در آن نصب شد.

میرشفیعی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می تواند کاهش تصادفات و نقاط حادثه خیز موثر را به دنبال داشته باشد و باعث روان‌سازی ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادفات و حفظ جان و آرامش شهروندان شود.  

وی تاکید کرد: با بهره برداری کامل از مرکز کنترل پایش تصویری شهر که در سه گام عملیاتی انجام می‌گیرد و با رعایت قوانین از سوی شهروندان، شاهد بهبود وضعیت شهرنشینی و آرامش و آسایش بیش از پیش مردم سمنان خواهیم بود.  

شهرستان سمنان دارای ۱۱ هزار و ۱۷ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.