کیانوش جهانپور روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان را ۲۲۱ نفر عنوان کرده بود.

در حالی که تا ابتدای هفته جاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی های کرونا را روزانه به رسانه ها اطلاع رسانی می کردند، روز شنبه از سوی این ۲ دانشگاه عنوان شد که از وزارت بهداشت دستور گرفته‌اند تا هیچ گونه اطلاع رسانی نداشته باشند.

مسوولان ۲ دانشگاه اذعان کرده اند که اطلاع رسانی صرفا باید از طریق وزارت بهداشت انجام شود این در حالی است که هنوز جمع کثیری از دانشگاه های علوم پزشکی در نقاط مختلف کشور اطلاعات روزانه مبارزه با کرونا را در اختیار رسانه های محلی قرار می دهند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که دوشنبه هفته جاری منتشر شد، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

ضدعفونی شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

مدارس و دانشگاه های این استان نیز به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری تعطیل شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.