به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: علی رقم توزیع گسترده بطری‌های ۴۰۰ سی‌سی مواد ضدعفونی‌کننده در بازار، اما همچنان شاهد موج فزاینده خرید این‌گونه محصولات در استان هستیم.

وی بابیان اینکه در روزهای اخیر در تمامی بخش‌ها و محصولات تقاضای خرید افزایش‌یافته اما خوشبختانه با کمبودی مواجه نیستیم، افزود: در طی چند روز گذشته و به دلیل افزایش درخواست برای خرید مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده برخی واحدهای تولیدی دارای مجوز و توانمند در این عرصه، خط تولید خود را برای تولید این نوع محصولات تغییر دادند.

افزایش قیمتی در چای بسته‌بندی گزارش نشده است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه درخواست‌های جدیدی برای تغییر خط تولید ثبت‌شده است، بیان کرد: پیگیری برای تأمین مواد اولیه موردنیاز و صدور پروانه بهداشتی برای این واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد.

تشنه دل بابیان اینکه در طی روزهای اخیر و بر اساس نظارت‌های انجام‌یافته در محصول برنج داخلی کمبود و تغییر قیمت ایجاد نشده است، اضافه کرد: برنج پاکستانی با ۱۰۰ تومان افزایش در بازار ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در محصول چای بسته‌بندی نیز افزایش قیمت و کمبودی گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: در بخش حبوبات خارجی از هفت‌تا ۲۹ درصد افزایش قیمت ایجادشده است که در محصول لپه ۲۹ درصد و در محصول عدس هفت درصد افزایش قیمت گزارش‌شده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت سیر

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه در بخش میوه و تره‌بار صرفاً محصول موز به دلیل تغییرات ارزی ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است، تصریح کرد: در محصول پیاز و سیر افزایش قیمت ایجادشده که افزایش قیمت سیر تا ۱۰۰ درصد نیز گزارش‌شده است.

تشنه دل همچنین قیمت مرغ را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: تخم‌مرغ نیز باقیمت هشت هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود که طی روزهای آینده، روند کاهشی قیمت تخم‌مرغ را شاهد خواهیم بود.

وی بابیان اینکه در این مدت و بر اساس نظارت‌های انجام‌شده علی‌رغم قیمت مصوب ۷۵ هزار تومان برای گوشت گوسفند و ۶۹ هزار تومان برای گوشت گوساله، از چهارم اسفندماه شاهد افزایش قیمت در نرخ گوشت گوسفند بودیم، تأکید کرد: توزیع گوشت منجمد برای تنظیم قیمت گوشت در بازار در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در بخش لوازم‌خانگی، از هفته قبل سامانه فروش شرکت‌های بزرگ محصولات خانگی بسته و هیچ فروشی به انجام نمی‌رسد، اضافه کرد: در بخش فولاد که بیشترین افزایش قیمت را تا سقف ۳۰ درصد داشتیم که تنها علت این افزایش قیمت نیز ورود دلالان و واسطه‌ها در این بخش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.