به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان شده و آسمان غالب شهرها و روستاهای استان را ابری، همراه با بارش باران و در برخی ارتفاعات برف، کرده است.

این سامانه سبب بروز بارش باران در شهرهای استان از شامگاه سه شنبه تا ظهر چهارشنبه به صورت مداوم شده است موضوعی که در این استان خشک طی یکی دو دهه اخیر بسیار بی سابقه بوده است. در شاهرود بیش از ۱۵ ساعت است که باران مداوم می‌بارد پدیده‌ای که شاید در دو دهه اخیر کسی در این شهرستان آن را به خاطر نیاورده باشد!

ارتفاعات استان سمنان اما سفید پوش شدند، عملیات برف‌روبی در محورهای مرتفع استان مانند دیباج و دامغان، فولاد محله و مجن و رضوان و … در حال انجام است و اکیپ‌های راهداری نمک و شن را به محورهای مواصلاتی استان سمنان می‌پاشند. معابر شهری و روستایی نیز دچار آب‌گرفتگی شدید شده‌اند.

هم اکنون دمای هوای سمنان ۱۰ درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز و فردا ۱۱ و یک و ۱۲ و دو درجه بالای صفر خواهد بود همچنین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از فردا به تدریج از میزان ابرها در سمنان کاسته می‌شود.

شاهرود نیز آسمانی ابری و بارانی را تجربه می‌کند دمای هوا سه درجه بالای صفر است و رطوبت به ۹۴ درصد رسیده است بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز و فردا به ترتیب شش درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر و همچنین هشت درجه بالای صفر و صفر خواهد بود. از فردا میزان ابرها در شاهرود نیز کاهش خواهد یافت و پیش بینی می‌شود روز جمعه آسمان کاملاً آفتابی باشد.

دامغان شرایط مشابه دارد با این تفاوت که باد ۳۵ کیلومتر بر ساعت نیز در این کهن دیار صد دروازه می‌تازد و جلو می‌رود. از شب گذشته تا کنون نزدیک به ۹ میلیمتر در این شهرستان باران باریده و هوا نسبت به هفته گذشته در چنین روزی هفت درجه سردتر شده است. تند باد در دامغان همچنان ادامه دارد اما از پس فردا شرایط جوی پایدار می‌شود.

میامی در شرق استان سمنان برف و باران را با هم تجربه می‌کند در این شهرستان همچنین چهار میلیمتر در ۲۴ ساعت گذشته باران باریده است دمای هوای مرکز شهرستان همزمان با ظهر چهارشنبه دو درجه بالای صفر است و دما سنج‌ها در رضوان دمای هوای دو درجه زیر صفر را نشان می‌دهند. بیشینه و کمینه دمای هوای میامی امروز و فردا شش و دو درجه بالای صفر و شش در جه بالای صفر و سه درجه زیر صفر خواهد بود.

گرمسار و ایوان کی شرایط تقریباً مشابهی دارند دما سنج‌ها بر روی عدد هفت و پنج ایستاده‌اند آسمان کاملاً ابری است و باران می بارد هوا همچنین نسبت به هفته گذشته به طرز محسوسی سردتر شده است و این جبهه کم فشار بارشی تا روز جمعه در این ناحیه حضور خواهد داشت.

در نهایت باشد گفت جبهه هوای کم فشار بارشی که از دیروز وارد استان شده بارش برف و باران و همچنین تند باد شدید را برای دیروز، امروز و ساعاتی از فردا پدید اورده است اما کم کم از روز جمعه با خروج این سامانه شرایط مانند قبل خواهد شد.

آب‌گرفتگی معابر در بسیاری شهرهای استان اما معضلی است که برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و … دردسرهای زیادی ایجاد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.