به گزارش خبرنگار مهر، علینقی حیدریان صبح دوشنبه در سومین جلسه ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به میزبانی این اداره کل ضمن بیان اینکه ۲۰۰ برنامه طی هفته منابع طبیعی در استان سمنان اجرایی می‌شود، ابراز داشت: هدف از اجرای این برنامه‌ها تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان است.

وی بابیان اینکه هفته منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز برگزار می‌شود، افزود: رویکرد این برنامه‌ها اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه پویش نهال‌کاری همگانی از ۱۴ آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان نیز به مرحله اجرا درآمده است، ابراز داشت: احیا، توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی مهم‌ترین هدفی که در این طرح دنبال می‌شود و تا پایان سال تداوم دارد.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: ایجاد تفاهم عمومی نسبت به اهمیت و ضرورت حفاظت منابع طبیعی و توزیع نهال رایگان با حضور و شرکت اقشار مختلف مردم، همیاران طبیعت، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، مسئولان و دوستداران طبیعت بخش عمده این برنامه‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: به دنبال نهادینه کردن مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در نهضت نهال‌کاری همگانی هستیم که در هفته منابع طبیعی آشنایی عموم مردم با این طرح در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.