به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل ظهر یک‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان به میزبانی سالن جلسات این اداره کل ضمن بیان اینکه مزیت‌های نسبی استان سمنان کم‌نظیر است، ابراز داشت: به‌عنوان کارگذار دولت نگاه توسعه‌ای به امور داشته و به آن بسنده نخواهیم کرد معتقدیم استان سمنان ظرفیت قابل‌توجهی در صنعت دارد که می‌بایست نظیر غرب استان در شرق استان باید نیز توسعه‌یافته و این در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد.

وی افزود: سلامت نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است و اگر تعهد لازم را نداشته باشد هر چه قدر که تخصص لازم را داشته باشیم فایده‌ای نخواهد داشت استان سمنان ظرفیت بی‌بدیل دارد و امیدواریم با کمک رسانه‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی بتوانیم کار دسته‌جمعی انجام دهیم.

سرپرست اداره کل صمت استان سمنان ضمن بیان اینکه بدون همگرایی نمی‌توان هیچ کاری در هیچ‌کدام از این سه حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام داد، ابراز داشت: با همه زحمت‌هایی که در ستاد تسهیل انجام می‌شود نمی‌تواند با برخورد واحدهای دارای مشکل چالش صنعت‌گر را حل کرد اگر مشکلی متحمل صنعتگر است از تبعات سو مدیریتی که این وضعیت را برای صنعتگر تحمیل کرده و باید خودمان آستین بالا زده و مشکل را حل کنیم.

تشنه دل بابیان اینکه مسئله اصلی ما اشتغال است، تصریح کرد: بهترین فرصت را برای تولید در استان وجود دارد نباید گذاشت واحدها تعطیل شوند و واحدها با کمتر از ظرفیت کار کنند باید افزایش ظرفیت رخ دهد و در وهله سوم به سراغ واحدهایی رفت که با مشکل مواجه هستند.

وی بابیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی کمتر متأثر از شرایط بین‌الملل شده و آسیب‌دیده است، افزود: معتقدیم در استان سمنان درصد ضریب اشتغال صنایع کوچک در آن بالا است و مبایست در وهله نخست اولویت را برای صنعت گذاشت سپس به سراغ معدن رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.