جواد نجاریانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: فضاهای عمومی شهر سمنان آمادگی لازم را در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دارند و شهرداری سمنان اقدام‌های خاصی را در راستای بهداشت و سلامت شهروندان با هماهنگی کارشناسان بهداشت پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: اقدام‌های مذکور براساس دستور العمل‌های وزارت بهداشت که به شهرداری‌ها ابلاغ شده است، پیگیری می‌شود.
نجاریانی افزود: شهرداری سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام‌های نظافتی و ضدعفونی در اتوبوس‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و همچنین شستشوی سطل‌های زباله شهری را بصورت روزانه در هر نوبت کاری در دستور کار قرار داده است.
وی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، پاکبانان و نگهبانان بوستان‌های شهری صورت پذیرفته و از فروش طیور، دام و آبزیان در شهر جلوگیری به عمل می‌آید.
معاون خدمات شهری اظهار داشت: برای ارائه آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به کارکنان شهرداری و خانواده‌های آنان بخصوص آن‌هایی که با مردم در ارتباط مستقیم هستند نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: برای کارکنان مراکز مهم مانند سازمان آرامستان، رانندگان اتوسرانی، پاکبانان، نیروهای حمل زباله و پسماند، باغبانان، مواد ضد عفونی کننده و ماسک به میزان لازم تهیه و توزیع می‌شود.
نجاریانی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز موظف شده است اقدام‌های لازم را برای اطلاع‌رسانی از راه‌های پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم را از طریق فضای تبلیغاتی محیطی، فرهنگسراها و خانه‌های بازی به شهروندان ارائه دهند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین اظهاراتش از وجود تعداد لازم کیت تشخیص بیماری کرونا در کشور خبر داد و نتایج ۱۸ بیمار از ۲۸۵ مورد مشکوک تست گرفته شده را مثبت اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.