مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری سمنان روز پنجشنبه در این زمینه به ایرنا گفت: بازارچه میوه و تره‌بار با رفع مشکل تخصیص زمین به منظور تنظیم و کنترل بازار در سمنان احداث می‌شود.

مهدی سلامتی ابراز داشت: زمین برای احداث بازارچه میوه و تره‌بار باید درمنطقه‌ای از شهر باشد که عموم مردم به محل دسترسی آسان داشته باشند و لازم است برای دستیابی به نتیجه مطلوب، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری تعاملات خود را برای رفع مشکل تخصیص زمین تقویت کنند.

وی ادامه داد: تکمیل نظام بُنکداری و عمده فروشی در میدان میوه و تره بار نقش موثر در کنترل قیمت‌ها دارد و اگر نظام عمده فروشی به خوبی کار نکند، نظام توزیع نیز تحت تاثیر آن عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری سمنان بیان کرد: راه‌اندازی بازارچه میوه و تره‌بار به منظور کنترل و تنظیم بازار در تمام شهرستان‌های استان در اولویت‌کاری بوده و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: خرید میوه با حجم زیاد از مبادی تولید در قیمت عرضه به مشتری موثر است و هدف از ایجاد بازارچه میوه‌ و تره‌بار در شهرستان‌های استان سمنان خرید میوه به صورت عمده  و عرضه به مشتری با قیمت مناسب است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری سمنان خاطرنشان کرد: عرضه اقلام اساسی مانند پیاز، سیب‌زمینی، پرتقال و سیب با قیمت مناسب با افتتاح بازارچه عرضه میوه و تره‌بار با جدیت پیگیری می‌شود.

سلامتی یادآور شد: شهرداری سمنان و اتحادیه میوه و تره‌بار برای عرضه اقلام اساسی با تامین از مبادی تولید و عرضه با قیمت مناسب اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری سمنان گفت: احداث بازارچه میوه و تره‌بار در سال آینده بدون شک عملیاتی شده و امید است این بازار به بهره‌برداری برسد.

سمنان یکی از استان های کشور به لحاظ گرانی میوه است، از نگاه برخی مسوولان ایجاد بازار رقابتی و ارتقای دانش عمومی خانواده‌ها از مسایل اقتصادی، می تواند راهبرد تعدیل و کنترل تلاطم قیمت میوه در این استان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.