به گزارش خبرنگار مهر، رضا نقدی صبح سه‌شنبه در آئین افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی ۱۰ کیلوواتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان بابیان اینکه این اقدام به‌منظور تأمین ۲۰ درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید صورت گرفته است، ابراز داشت: افتتاح این نیروگاه در راستای توسعه و ترویج انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت سبز و در راستای مصوبه هیئت‌وزیران انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه ظرفیت در نظر گرفته‌شده نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان (دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان) به مقدار ۱۰ کیلووات بوده است، افزود: پس از بررسی و بازدیدهای کارشناسی به‌عمل‌آمده، محل نصب تجهیزات نیروگاه در مساحتی حدود ۲۵۰ مترمربع تعیین شد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان بابیان اینکه ایران یکی از مستعدترین کشورها برای اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی است، ابراز داشت: توسعه کاربرد و فناوری انرژی‌های تجدید پذیر و انرژی فتوولتائیک، ایجاد بستری برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی فتوولتائیک ازجمله اهداف طرح محسوب می‌شود.

نقدی ضمن بیان اینکه با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن انرژی‌های خورشید استفاده از آن باید فرهنگ‌سازی شود، در ادامه تصریح کرد: استفاده از تجهیزات خورشیدی در اقلیم خشکی نظیر استان سمنان می‌تواند بخشی از انرژی موردنیاز کشور را تأمین کند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در ساعت متوسط به مقدار ۵.۸ کیلووات انرژی در این نیروگاه تولید می‌شود، افزود: برای خرید و نصب تجهیزات این نیروگاه با توجه به مکاتبات دفتر فنی دانشگاه فنی حرفه‌ای مقرر شد تا از شرکت‌های واجد شرایط داخل و خارج استان سمنان (طی برگزاری مناقصه) استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.