حجت‌الاسلام حسنعلی عربی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم باید از ارائه شعارها و تبلیغات عوام‌فریبانه خودداری کنند چرا که این گونه اقدام‌ها سبب آسیب‌های مختلف به  کشور می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه قانونگذاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداهای تایید صلاحیت شده که در آینده با آرای مردمی وارد مجلس می‌شوند، باید قوانین نوشته شده را مراعات کنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان ادامه داد: جوسازی‌های منفی در فضای انتخابات، سبب دلسردی مردم و کم رنگ شدن مشارکت آنان در پای صندوق‌های رای می‌شود.

وی، تخریب نامزدهای نمایندگی در مجلس یازدهم از سوی رقبا را از دیگر اقدام‌های ناپسند در عرصه رقابت انتخاباتی برشمرد و افزود: رعایت مسایل اخلاقی، یکی از مهم‌ترین اصول در مرحله تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها است.

عربی تاکید کرد: نامزدهای نمایندگی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان سمنان با نگهداشتن حرمت و احترام یکدیگر، برنامه‌های خود را ارائه دهند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان یادآور شد: توجه به آموزه‌های دینی، اخلاق مداری و دوری از تخریب امری مهم و زمینه ساز شکل‌گیری رقابت سالم است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم سمنان در دوره‌های گذشته انتخابات گفت: شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از نشانه‌های پای‌بندی مردم استان به نظام، انقلاب و رهبری است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان ابراز داشت: مردم استان سمنان همانند دوره‌های گذشته در انتخابات مجلس یازدهم نیز حضوری پرشور دارند و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را به جهانیان نشان می‌دهند.

۱۵۸ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کرده بودند.

در پایان نظارت استانی و کشوری شورای نگهبان بر صلاحیت داوطلبان و موافقت این شورا با درخواست انتقال سه نفر از نامزدهای انتخاباتی به حوزه‌های انتخابیه استان سمنان تعداد ۸۵ نفر تایید صلاحیت شدند که تاکنون حدود هفت نفر از ادامه حضور در این رقابت سیاسی انصراف دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.