آیت‌الله سید احمد خاتمی روز شنبه در همایش طلاب و روحانیان استان سمنان در جوار امامزاده یحیی(ع) شهر سمنان افزود: هنوز روحانیت در جامعه محترم است و اگر جوان در برابر کاخ‌نشینی موضع می‌گیرد نشان از روحیه انقلابی است و باید نسبت به حساسیتش تشویق شود چرا که حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی نیز تجمل‌گرایی و کاخ نشینی را نمی‌پذیرد.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و حوزه استان سمنان به دلیل برخورداری از نخبگان و روحانیان و علما در این زمینه الگو باشد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اولین اصل در ایجاد حوزه در تراز انقلاب اسلامی تهذیب است و باید این نکته مورد توجه طلبه قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ایجاد تحول ۵۰ کتاب درسی حوزه به منظور تقویت حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی از جمله اقدام‌های انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه میراث نبوت و امامت است و روحانیان با جدیت درس بخوانند.

وی تصریح کرد: حوزه در تراز انقلاب اسلامی همراه، ملجا و در کنار مردم است و نمونه این همراهی، حضور طلبه‌ها و روحانیان در کمک به افراد سیل‌زده بود.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری گفت: حوزه در تراز انقلاب اسلامی مهم است و مقام معظم رهبری نسبت به عادت به ساده‌زیستی تاکید کرده اند و این مهم بیش از پیش مورد توجه طلبه‌ها قرار بگیرد.

وی گفت: حوزه علمیه خواهران دیر شروع کرد اما پا به پای حوزه برادران پیش آمده و با موفقیت پیش می‌رود و خواهران طلبه در فرهنگ جامعه موثر هستند.

انتخابات تشریفاتی و انتصاباتی نیست

امام جمعه موقت تهران در ادامه به انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: برخی افراد به دلیل اینکه دوستانشان تایید صلاحیت نشدند می‌گویند انتخابات تشریفات و انتصابات است در حالیکه اینطور نیست و این افراد نمی‌دانند اقدامشان آب به آسیاب دشمن ریختن است.

خاتمی افزود: نظارت شورای نگهبان برای روزگاری که برخی خودشان انتخاب شدند مشکلی نداشت اما وقتی امروز تایید نشدند انتصابات است!

وی ادامه داد: دشمنان بسیار خوشحال می‌شوند که مشارکت سیاسی در انتخابات مجلس کمتر از ۵۰ درصد شود و برای این هدف تلاش می‌کنند و در این بین برخی دشمنان خارحی و برخی از افراد از داخل کشور آب به آسیب دشمن می‌ریزند.

وی تاکید کرد: علم به شرایط نکته مهمی است و باید مورد توجه قرار بگیرد و تکلیف امروز بسیج شدن برای حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: اکنون مانند جبهه است و همه باید با حضور حداکثری نماینده اصلح را انتخاب کنند.

خاتمی افزود: گرانی افسار گسیخته در کشور وجود دارد و هیج مجلسی نیست که در آن صحبت از گرانی نباشد و در مواجهه با چنین موضوعی یک توجیه این است که نپذیریم و توجیه کنیم و با واقعیت ناشیانه برخورد کنیم که مثلا قبلا در هر کوچه یک ماشین بود، اکنون چند ماشین در کوچه است.

وی خاطر نشان کرد: تا مشکل و اختلاس می‌شود بزرگنمایی می‌کنند و در جامعه با شایعه پراکنی موجب نا آرامی در جامعه می‌شوند لذا باید در صحت خبر تحقیق کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخورد منصفانه این است بگوییم مشکلات و گرفتاری داریم ولی رهبری حامی و پشتیبان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.