اسماعیل شوکت آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه شرکت‌های شبکه تعاون روستایی شهرستان دامغان با تخصیص ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق حمایت از بخش کشاورزی، ۳۶۰ درصد افزایش یافت. 
وی ادامه داد: قبل از تخصیص این تسهیلات، سرمایه شرکت‌های شهرستان در این بخش از صندوق، تا پایان سال گذشته، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است. 
شوکت آبادی اظهار داشت: این تسهیلات بانکی با سود چهار درصد با هدف ایجاد اشتغال و تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی ارائه می‌شود. 
وی هم چنین از افزایش ۲۷۰ درصدی تعداد شرکت‌های عضو این صندوق در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: افزایش این سرمایه‌گذاری، موجب اثرهای مثبت در تامین منابع مالی ارزان قیمت و گسترش خدمات رسانی شبکه تعاون روستایی شهرستان به بهره برداران بخش کشاورزی می‌شود که می‌تواند در زمینه تامین نهاده ها و خرید محصولات آن‌ها مفید باشد.
شوکت آبادی از فعالیت ۳۰ شرکت تعاونی روستایی در دامغان خبر داد و اضافه کرد: افزایش شرکت‌های تعاونی از اهداف اصلی این اداره نیست بلکه تمرکز اصلی ما، تقویت شرکت‌های فعال در این بخش است. 
رییس اداره تعاون روستایی شهرستان دامغان تصریح کرد: شرکت‌های تعاون روستایی دامغان در زمینه تعاونی‌های زنان، تعاونی‌های کشاورزی، اتحادیه‌های تعاون روستایی، شرکت‌های تعاونی تولید، تعاونی‌های گاوداران و پسته‌کاران فعالیت دارند.
شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۲۱ هزار نفر از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.