نادر فخری روز یکشنبه در جشن رای اولی های هنرستان کار و دانش دخترانه شریعت، افزود: یکی از برکات نظام مردم سالاری، برگزاری انتخابات گوناگون است که بر اساس خواست و اراده مردم اعمال شده تا فرد لایق اداره جامعه را به دست گیرد.  

وی با بیان اینکه هر رای دهنده موظف است تا با تحقیق و مطالعه فرد صالح را انتخاب نماید، تصریح کرد: انتخابات یک تکلیف شرعی و اخلاقی است که به دنبال آن فرد صالح با معیارهایی از جمله ولایتمداری، انقلابی و شایسته بودن انتخاب شده و تعیین سرنوشت جامعه به وی سپرده می شود.

فخری با اشاره به اینکه در این دوره افزون بر چهار میلیون تن رای اولی در کشور وجود دارند، ابرازداشت: حضور رای اولی ها در انتخابات می تواند مشارکت را افزایش داده و در انتخاب فرد صالح تاثیر گذار باشد.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، افزود: نظارت به برگزاری انتخابات توسط معتمدین مردم و هیات اجرایی برگزیده معتمدین که مورد وثوق مردم هستند، انجام می شود و برای مجریان فرقی نمی کند که چه کسی رای می آورد.

فخری مشارکت در انتخابات موجب افزایش عزت و اقتدار کشور خواند و اظهار داشت: هر رای که به صندوق انداخته می شود مانند موشکی است که به قلب استکبار جهانی و کسانی که چشم اقتدار، عمران و آبادانی کشور را ندارند، می خورد.

فرماندار شاهرود حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را ارزشمند و حماسی خواند و گفت: مردم فهیم شاهرود با موقعیت سنجی و دشمن شناسی با حضور خود در راهپیمایی به مانند سال های قبل حماسه بزرگی آفریدند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کارآفرینی در هنرستان ها شکل می گیرد، افزود: در شرایط کنونی و تحریم های ظالمانه، جامعه امروزی بیشتر نیاز به مهارت و دانش فنی دارد که با پرورش هنرجویان در هنرستان ها این امر محقق می شود.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: نظافت، بهداشت و حفاظت و ایمنی لازمه فرهنگ کار است تا هنرجو با کسب مهارت به خود باوری و اعتماد به نفس رسیده و ایده را به پدیده تبدیل کند.

در این آیین که با حضور مسوولان از جمله هیات نظارت بر رای گیری شهرستان برگزار شد، تعدادی از هنرجویان رای اولی به طور نمادین رای خود را به صندوق انداختند.

در این دوره از انتخابات نامزدهای مجلس شورای اسلامی در شهرستان شاهرود ۱۹ تن با تایید صلاحیت شورای نگهبان شرکت دارند که ۱۸تن آقا و یک خانم  هستند و از لحاظ سنی کمترین ۳۲ سال و بیشترین ۵۹ ساله بوده و همگی متاهل هستند.

شهرستان شاهرود با حدود ۲۲۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت پنج نقطه شهری و ۵۰ روستا دارد.

۲۰۸ پایگاه اخذ رای در شهرستان شاهرود پیش بینی شده است،

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.