نوید دانایی روز یکشنبه در آیین مجمع سلامت استان و شهرستان سمنان در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان، اظهار داشت:  طرح آزمایشی«هر خانه یک پایگاه سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همزمان با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی قزوین و کاشان از سه ماه قبل آغاز شده و  ۱۳ اسفند امسال با حضور  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این طرح به صورت سراسری در کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد:  طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»  به صورت نمونه در شهر سمنان در مرکزهای بهداشت شهری و روستایی شهید مطلبی، فامیلی و خیرآباد در حال اجرا است و کمک دستگاه‌‍‌های اجرایی، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد در اجتماعی کردن مقوله سلامت و موفقیت ۱۰۰ درصدی اجرای این طرح ضروری است.

دانایی تصریح کرد: بیش از ۵۲ هزار نفر تحت پوشش این سه مرکز خانه بهداشت شهری و روستایی سمنان برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت قرار دارند.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت، از هر خانه یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب شد و شرط انتخاب فرد به عنوان سفیر سلامت مقبولیت و نفوذ در خانواده، دارا بودن سن بالای ۱۸ سال و سواد بالای هشت کلاس، بود.

وی اضافه کرد: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»  به دنبال بالابردن سطح سواد سلامت و اجتماعی کردن مقوله سلامت در جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ساختن بیمارستان برای تامین سلامت جامعه کافی نیست بلکه باید مردم نسبت به سلامت خود حساس باشند.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نزدیک به سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می‌شود.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

 مجمع سلامت به منظور درگیر کردن تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه در مقوله سلامت اجتماعی شکل گرفته و امروز دومین مجمع سلامت استان سمنان با حضور  حمید اخوان مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سالاریان‌زاده مشاور دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی کشور و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.