حبیب‌الله خجسته‌پور روز یکشنبه در آیین مجمع سلامت استان و شهرستان سمنان در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان، اظهار داشت:  توسعه پایدار به صورت مستقیم و غیرمستقیم با  سلامت جامعه دارای ارتباط متقابل هستند و داشتن جامعه پویا در گرو تامین سلامت جامعه است.

وی تاکید کرد: تامین سلامت نیروی انسانی لازمه رونق صنعت و تامین امنیت جامعه است و غفلت و کم‌توجهی در سلامت جامعه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه هزینه مالی برای تامین سلامت جسمی، روحی و روانی انسان‌ها نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می شود، تصریح کرد: ارایه خدمات بهداشتی، پیشگیری و درمان ویترین خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است  و هزینه  در بخش پیشگیری سرمایه‌گذاری برای داشتن جامعه سالم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در تامین امنیت و سلامت جامعه فعال باشند و بخش زیادی از هزینه‌ها در پیشگیری و بهداشت صرف شود.

خجسته‌پور یادآور شد: هزینه سلامت بالاست و در هیچ کشوری دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه را متقبل شود و باید خیران تشکل‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه به دولت یاری دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: اهداکننندگان با اهدای اعضای بدن خود خیران سلامت هستند که جان چندین نفر را نجات می‌دهند و یا افرادی که قلم می‌زنند همگی خیران و کمک‌کنندگان در ارتقای سلامت جامعه هستند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت در استان سمنان یادآور شد: اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت، تدوین و ابلاغ طرح جامع مقابله با سرطان و توسعه ورزش همگانی از جمله اقدامات استان سمنان در ارتقای سلامت است.

وی بیان کرد: لازمه توسعه پایدار و همه‌جانبه توجه به مقوله سلامت است و استان توجه به این مقوله مهم را در اولویت کاری خود قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به عبور ۲۰ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان، گفت: تامین و ارتقای تجهیزات پزشکی برای خدمات‌رسانی به مسافران در اوج سفر در ایام نوروز و تابستان ضرورتی انکارناپذیر است و ضرورت دارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه به استان سمنان ویژه نگاه کند.

مجمع سلامت به منظور درگیر کردن تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه در مقوله سلامت اجتماعی شکل گرفته و امروز دومین مجمع سلامت استان سمنان با حضور  حمید اخوان مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سالاریان‌زاده مشاور دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی کشور و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.