سروری مردم یا بندگی، گرانی و تورم سال جدید، راهپیمایی ۲۲ بهمن، تقارن پیروزی انقلاب، انتخابات مجلس، قانون، کرونا، دهه فجر و نیاز به تعقل با موضوع انتخابات در استان از جمله موضوع‌هایی بود که مطبوعات محلی استان سمنان در هفته جاری به آن‌ها پرداختند.

روزنامه بیان مردم

روزنامه « بیان مردم » نشریه استان سمنان است که در هفته گذشته موضوع‌هایی چون قانون، کرونا، دهه فجر و نیاز به تعقل با موضوع انتخابات را مورد اشاره قرار داد.

از مسائل مهمی که در هفته گذشته مورد توجه این روزنامه قرار گرفت، مطلبی به عنوان « احکامی به نام «قانون» » نوشته منصور فرزامی‌راد است.

در این مطلب آمده است: در پای‌بندی به قانون، نکته‌ی حکیمانه‌ای هست که تمکین از قانون و اطاعت و پیروی از مفاد آن را شجاعت اخلاقی و کمال زندگی اجتماعی دانسته‌اند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: سخنی هم که این روزها از زبان‌های مختلف از مسئولیت‌های مسند قانونی شنیده می‌شود که به صراحت می‌گویند که هیچ کس بالاتر از قانون نیست، همین است. چون با دست بردن در آن و یا عبور از آن، آن تناسب مدون حقوقی که یک ملت در آرای عمومی پذیرفته‌اند و برای تدوین آن از خون خود برای آن جوهری ساخته و پرداخته‌اند، از بین می‌رود.

این از بین رفتن و دست بردن در آن و کم و زیاد کردن خودسرانه با جسارت و پیش چشم مردم باعث می‌شود که اعتماد مردم نسبت به کسانی که بدین امر پرداخته‌اند، کم و هر روز کمتر از دیروز باشد.

اینجاست که زمینه‌ی اضمحلال یک جامعه فراهم می‌شود. سیری با تفکر و تعمق در عرصه‌ی تاریخ، مشخص می‌دارد که علت فروپاشیدن کشورها و انحطاط اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی و حقوقی هر جامعه‌ای، بی‌تردید.

بی‌اعتنایی به مفاد و اصول پذیرفته شده‌ی قوانین و تفسیر آن به سود تکثر ثروت و کنز قدرت بوده است. و از آن سو، بی اعتنایی و به حساب نیاوردن عامه‌ی مردمی که باید بر اساس همان قانون، به پای حمایت از قانون و حکومت و حاکمیت بایستند و اجازه ندهند تا کیان و موجودیت کشور به خطر بیفتد و فرد جای قانون را بگیرد جز این نیست.

روزنامه پیام

«روزنامه پیام» استان سمنان در هفته‌ای که گذشت مطالبی چون سروری مردم یا بندگی، گرانی و تورم سال جدید، راهپیمایی ۲۲ بهمن، تقارن پیروزی انقلاب و انتخابات مجلس، را مورد اشاره قرار داد.

یکی از موضوع های مهمی که در این روزنامه مورد توجه قرار گرفت، مطلبی به عنوان « گرانی و تورم سال جدید » به قلم محمد علیان است.

در این مطلب آمده است: البته جنگ اقتصادی کشورهای ابرقدرت علیه کشور عزیزمان مهمترین رویدادهای سیاسی بود که مردم بپاخاسته و بیدار در مقابل این تهدیدهای ناجوانمردانه و نابخردانه با اقتدار ایستاده‌اند، با توجه به این‌که براساس گزارش‌های مستند مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نرخ تورم در انتهای آذرماه امسال ۴۰ درصد بود، هرچند که چند روز قبل بالاتر هم شاهد بودیم اما ارزاق، خوراکی‌ها، آشامیدنی، میوه، سبزیجات و حبوبات با افزایش نرخ در گزارش مرکز آمار ایران مشهود بود.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: یکی از بحث‌انگیزترین و عمده‌ترین خوراک روزانه مردم گوشت قرمز و ماکیان است که به دلیل صادرات دام از کشور در مدت کوتاه چندین برابر رشد چشمگیری داشت، طولی نکشید گوشت قرمز برزیلی وارد شد و سلطان دیگری سربرآورد که در یک مقطع به دلیل تاریخ ذبح طویل المدت مورد تاکید کارشناسان وزارت بهداشت نبود ولی به علت ارزان بودن توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حتی شرکت‌های تعاونی توزیع‌گردید.

در ادامه این مطلب آمده است: لازم است در این روزهای پایانی سال که شهروندان در تدارک و خرید پوشاک، کفش و دیگر مایحتاج مورد نیاز عید نوروز در تکاپو هستند مسئولان ذیربط نرخ‌گذاری و نظارت در بازار به فروش اجناس، کالا، مواد خوراکی و مصرفی با جدیت کنترل داشته باشند زیرا صدای افزایش حقوق سال جدید به گوش محتکران رسیده که ساز گرانی خود را برای کالای احتکار شده در انبارهای عریض و طویل کوک کرده که این افراد فرصت‌طلب در قشر کسبه نجیب با زیرکی نفوذ کرده تا با گستاخی هر چه تمام‌تر یکه‌تازی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.