حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی شامگاه پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان ابراز داشت: یکی از دستاوردهای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی تشکیل حشد سیاسی است چرا که عراق جرات نداشت در مقابل آمریکا قد علم کند، اما به برکت همت، شجاعت و رشادت سردار حاج قاسم سلیمانی اکنون عراق بیش از ۱۵۰ نماینده مقاوم دارد.
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور عراق خاطرنشان کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی خدمات ارزنده‌ای به ملت عراق عرضه داشت که سه دستاورد مهم و شاخص است.
حسینی تصریح کرد: در کنار تاسیس حشد سیاسی، تاسیس حشدالشعبی به عنوان نیروی امنیتی و نظامی در عراق با ۱۶۰ هزار نفر از مردم عراق از دیگر دستاوردهای مهم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است.
وی اضافه کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ۱۲۰ موسسه رسانه‌ای در عراق به نام الحشد الاعلانی تاسیس کرد که اکنون این نیروها با ارتش الکترونیک و تبلیغات دشمن مبارزه می‌کنند و هزاران نفر در حشد مشغول فعالیت هستند.
حسینی بیان کرد: روزگاری جنوب لبنان از مناطق ناامن و درگیر با دشمنان بود که اکنون با تلاش و جانفشانی شهدای جبهه مقاومت مانند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار حسن شاطری به بهترین مناطق قابل زندگی در جنوب لبنان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: شهید به معنای شاهد است و تمام شهدا حاضر، زنده و ناظر هستند و این خصوصیات از فضایل شهید به‌شمار می‌رود.
وی بیان کرد: آمریکا قصد داشت اول عراق را تصرف کند و سپس به ایران حمله کند، ولی سردار توانست قانون وضع کند که آمریکا از عراق خارج شود و این موارد تنها گوشه‌ای از توانایی‌های حاج قاسم سلیمانی است.
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور عراق گفت:  سردار حاج قاسم سلیمانی غصه‌ای برای آمریکایی‌ها شده بود تا وی را به شهادت رساندند. 
وی تصریح کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بر جبهه مقاومت و عراق حق دارد و ما انتقام خون سردار را خواهیم گرفت، اما به دستور فرماندهی کل قوا اقدامی نکردیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران خواست اقدام اول را انجام دهد و قدم دوم نوبت ما است و عراق جای آمریکا نیست.
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور عراق گفت: اگر انتقام نگیریم راحت نخواهیم بود تا آخرین سرباز آمریکایی خارج نشود، آرام نخواهیم گرفت و این دین عراق به سردار سلیمانی و سردار شاطری است.
حسینی اضافه کرد: ما از ملت ایران متشکریم، در تمام سختی‌ها در کنار مردم عراق بودید و ایستادید.
وی یادآور شد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در محاصره نجف توسط آمریکا در ۱۶ سال پیش، شجاعانه به کمک عراق شتافت.
وی ابراز داشت: آمریکا تصمیم بر تخریب حرم امام علی(ع) داشت و به دنبال تحریم غذا و آرد و نان بود، اما سردار حاج قاسم سلیمانی با لباس مبدل عراقی وارد شد و گفت آمدیم آمریکا را از عراق اخراج کنیم و ما مدیون مردم هستیم.
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور عراق و از فرماندهان حشد الشعبی اظهار داشت: ایرانیان همیشه به عنوان زائر در عراق مهمان باشند، عراق دوستدار ملت ایران است، در شرایطی که حاج قاسم شهید شد ایرانیان در فتنه‌ها عراق را تنها نگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.