حبیب‌الله خجسته‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد رای اولی در استان سمنان ۱۱ هزار و ۳۹ نفر دختر و ۱۱ هزار و ۷۶۸ نفر پسر هستند.

وی بیان کرد: مشارکت دانش‌آموزان رای اولی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمرین مسوولیت‌پذیری و اجتماعی‌شدن برای این نسل محسوب می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه حضور رای اولی‌ها سبب شور و نشاط در انتخابات می‌شود، تصریح کرد: دانش آموزان باید نسبت به سرنوشت کشور حساس باشند و با شور جوانی و انتخابی آگاهانه، در انتخابات حضور داشته باشند.

وی، به تاثیرگذاری جوانان در عرصه‌های انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: اولین گام برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

خجسته‌پور، برگزاری و شرکت در انتخابات را بهترین راه حفظ و صیانت از کشور برشمرد و تصریح کرد: تلاش تمام متولیان در استان سمنان مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه انتخابات نشانه بلوغ سیاسی یک ملت است، یادآور شد: مشارکت مردم استان در دوره‌های گذشته انتخابات، به عنوان یک رویداد سیاسی مهم، همواره بالا بوده است و در این دوره نیز شهروندان حضوری پرشور و حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای رقم می زنند.

۱۵۸ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کرده بودند و شورای نگهبان با درخواست انتقال سه نفر از نامزدهای انتخاباتی به حوزه‌های انتخابیه استان سمنان موافقت کرد.

صلاحیت ۸۴ نفر تایید شد، صلاحیت ۵۴ نفر تایید نشد و ۲۴ نفر انصراف دادند.

استان سمنان چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.