سید عباس دانایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تبلیغات انتخاباتی در شهر  باید در اندازه و نقاط شهری تعیین شده انجام شود و خلاف این موارد تخلف محسوب و امحا می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس بند ۹ ماده ۶۵ قانون هرگونه آثار تبلیغات داوطلبان با هر نوعی تا ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر آزاد است و همچنین دیوارنویسی و نصب تبلیغات روی داربست‌ها به غیر از مکان‌های تعیین شده از سوی شهرداری تخلف محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ممنوعیت تشکیل ستاد انتخاباتی بدون نشانی و اعلام به ستاد انتخابات، تصریح کرد: بر اساس ابلاغ وزیر کشور، شهر سمنان دارای سه منطقه است و نامزدها می‌توانند سه ستاد در شهرستان سمنان تشکیل دهند.

دانایی خاطر نشان کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس باید مشخصات مسوولان ستاد و نشانی ستادهای خود را به فرمانداری اطلاع دهند.

فرماندار سمنان یادآور شد: ۱۹۵ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیش شده که از این تعداد ۱۳۶ شعبه اخذ رای مربوط به سمنان،۳۹ شعبه مربوط به مهدیشهر و ۲۰ شعبه مربوط به سرخه است.

وی اضافه کرد: تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز آغاز شد و داوطلبان هفت روز و هشت ساعت فرصت تبلیغات دارند.

فرماندار سمنان با اشاره به قانون شفافیت مالی و تاکید بر تسریع نامزدها در بازگشایی حساب بانکی و معرفی نماینده مالی به ستاد انتخابات برای ثبت در سامانه جامع، بیان کرد: بی‌توجهی به این قانون تخلف نامزد محسوب می‌شود.

شهرداری سمنان ۵۰ نقطه شهری را برای تبلیغات محیطی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس‌شورای اسلامی در نظر گرفته است.

۱۵۸ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کرده بودند و شورای نگهبان با درخواست انتقال سه نفر از نامزدهای انتخاباتی به حوزه‌های انتخابیه استان سمنان موافقت کرد.

صلاحیت ۸۴ نفر تایید شد، صلاحیت ۵۴ نفر تایید نشد و ۲۴ نفر انصراف دادند.

استان سمنان چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.