مسوول دفتر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت:کتاب  «لبخندی به رنگ شهادت» در ۲۷ فصل به زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر پرداخته است و دارای  بخش ویژه تصاویری از مراحل مختلف زندگی این شهید است.

رسول گلپایگانی با بازخوانی بخشی از پیشگفتار این کتاب افزود: «روح انسان در سایه محبت و مهرورزی شکوفا می شود و جوانی فصل زیبای زندگی و مظهر عشق و بندگی است. جوان، جلوه زیبا و صحیفه ای از کلمات پاک خداوند است. قلب پاک و بی آلایش جوان، دریچه ای گشوده به ملکوت است. برای رسیدن به کوی معنویت و عشق، یکی از راه ها، دوستی با شهداست. جوانان می توانند با بهره جستن از بینش و منش شهدا به وادی پاکی و ایمان قدم بگذارند.»

وی ادامه داد :  «چه زیباست که با شهدا دوست و رفیق باشیم و در فراز و نشیب زندگی از آن ها یاد کنیم و به آن ها متوسل شویم تا شهدا همواره از ما دستگیری کنند؛ چرا که آنان همچون چراغی فروزان مسیر کمال را به انسان نشان می دهند. با شهادت خود کمال انسان را با زیباترین وجه، در برگ های زرین تاریخ به تصویر می کشند.»

وی با اشاره به وصیت نامه این شهید نیز که در فصل ۲۴ این کتاب آمده است بیان  داشت : «خدایا تو هوشیارمان کن، تو مرا بیدار کن، صدای العطش می شنوم، صدای حرم می آید، گوش عالم کر است، خیام می سوزد اما دلمان آتش نمی گیرد. مرضی بالاتر از این؟ چرا درمانی برایش جستجو نمی کنیم؟ روحمان از بین رفته. سرگرم بازیچه دنیاییم.»

کتاب «لبخندی به رنگ شهادت» شامل زندگی نامه و خاطرات جوان مومن انقلابی مدافع حرم، شهید «عباس دانشگر» به کوشش مومن دانشگر و محسن حسن زاده در ۳۰۰ صفحه با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه در قطع رقعی  در سال ۱۳۹۸ از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان توسط انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر شده است.

کتاب های «لطیف»، «ردپایی بر آسمان»، «تا بهشت»، «گردان خورشید»، «جامه سرخ»، «۲۴ آینه»، «بلند مثل شب یلدا»، «آسایشگاه ۱۴»، «خاطرات فرود» و کتاب عکس «تجسم یک باور» برخی از  کتاب های منتشر شده از سوی دفتر فر هنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان است.

عباس دانشگر در سال ۱۳۷۲ در سمنان متولد شد و در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۵ در یکی از روزهای ماه رمضان در دفاع از حرم به شهادت رسید.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.