سرهنگ حسن سلامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: چاپ کتاب از پایانه‌نامه‌های فاخر مربوط به دفاع مقدس و پایداری از نخبگان استان سمنان با تامین اعتبار از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پایانه‌نامه‌های نوشته شده در زمینه دفاع مقدس نیز حمایت می‌شود و براساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و دانشگاه سمنان همکاری در این زمینه تقویت می‌شود.

وی بیان کرد: دانشگاه سمنان تنها دانشگاه در استان سمنان محسوب می‌شود که در رشته ادبیات پایداری دانشجو می پذیرد، به همین دلیل تعداد پایان‌نامه‌هایی که در استان در زمینه دفاع مقدس نوشته می شود و مورد حمایت قرار می‌گیرد قابل توجه نیست.

سلامی یادآور شد: در مدت چهار سال گذشته ۱۱ پایانه‌نامه در زمینه دفاع مقدس و پایداری در استان سمنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان حمایت و چهار پایان‌نامه تبدیل به کتاب شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۷۰ استاد در دانشگاه‌های استان درس مربوط به دفاع مقدس را تدریس می‌کنند.

سال گذشته ۱۰۰ پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه دفاع مقدس در کشور مورد حمایت قرار گرفت. بیش از ۱۳۳ کتاب در زمینه دفاع مقدس از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان منتشر شده است.

استان سمنان بیش از سه هزار شهید، هفت هزار و ۶۰۰ جانباز و ۲۴۳ آزاده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.