مهدی جمال روز دوشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: سمنان تنها استان بدون موزه کشور است که با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی از سوی دولت، موزه بزرگ سمنان تا سال ۱۴۰۰ به‌بهره‌برداری می‌رسد و اکنون مراحل اولیه کار مانند طراحی انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد اعتبار ملی برای مرمت و احیای کاروانسراهای استان سمنان در نظر گرفته شده که لازمه استفاده از این اعتبار همکاری دستگاه‌هایی است که کاروانسراها در تملک آنها است.

وی ابراز داشت: ۲۷ کاروانسرا در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد تنها سه کاروانسرا، تحت تملک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است و بقیه در تملک دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی این اداره کل از محل اعتبارات استانی حدود هفت میلیارد ریال است و اختصاص اعتبار ملی برای استان در حوزه میراث فرهنگی چشمگیر است و برای جذب اعتبارات لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش همکاری کنند.

وی اضافه کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر جاده ابریشم  و برخورداری از ظرفیت‌های غنی در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگی، تاریخی و طبیعی به عنوان محور توسعه گردشگری کشور انتخاب شده و برای تحقق این راهبرد همه بابد اهتمام ویژه داشته باشند.

جمال یادآور شد: تقویت مشارکت بخش خصوصی نقشی مهم و کمک کننده در رونق گردشگری در استان سمنان دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به استفاده از کاروانسرای مرکز شهر سمنان به عنوان زندان، اظهار داشت: انتقال زندان از مرکز شهر تسریع شود تا این فضای تاریخی و شهری برای جذب گردشگران نوروزی آماده‌سازی شود.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع دستی از روز چهارشنبه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی در تهران ابراز داشت: استان سمنان در این نمایشگاه با ۱۲ غرفه حضور دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ترجمه پایگاه اینترنتی این اداره کل به زبان عربی به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان سمنان برای عرب‌زبانان در دستور کار قرار دارد.

۱۵ هتل، ۲ هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، ۸۱ اقامتگاه بومگردی، ۵ مهمانپذیر و ۲۳ خانه مسافر در استان سمنان وجود دارد.

بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و ۸۱۳ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده که ظرفیتی بزرگ برای جذب سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.