به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مکاری صبح شنبه به مناسبت شهادت حضرت ام‌البنین (س) به میزبانی حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل (ع) دامغان به بیان موضوع آداب و ادب در دین مبین اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه امروزه در جامعه ما عده‌ای از افراد از کلمه زیبا ادب به دور هستند درصورتی‌که از دیدگاه آیات و روایات به موضوع آداب و ادب بسیار پرداخته‌شده است.

وی بابیان اینکه دررسیدن به علم باید آداب آن رعایت شود تا بتوان به جایگاه و هدف علم دست‌یافت، افزود: علم نوری که باید کوشید به علم پر از نور دست پیدا کرد که اطاعت امر خدا، عمل پیروی از راه و سیره ائمه معصومین (س) راه گذر آن است.

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه ادب در عالم هستی به دین معنا که تمام اعضا و جوارح یک انسان باید درراه اهل‌بیت (ع) به کار گرفته و از گناه و معصیت به دور باشد، ابراز داشت: کسانی که در قیامت مجازات می‌شوند که در دنیای بدون ادب زندگی می‌کردند و آداب ادب زندگی کردن نیاموختند.

مکاری بابیان اینکه حضور ما شیعیان و پیروان ائمه (ع) باید همراه باادب باشد، در ادامه تصریح کرد: می‌بایست برای رسیدن به این مهم فرهنگ درست سخن گفتن و ادب داشتن در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند.

وی بابیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) از منزلت و جایگاه والا در اسلام و مکتب تشیع برخوردار بودند، افزود: جایگاه و مقام نعمت باعظمت است و باید نام مبارک ائمه معصومین (س) به‌خوبی در شأن و شخصیت آن بزرگواران بیان شود تا از این طریق بتوان به عظمت و جایگاه ائمه (س) پی برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.