مهدی قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خانه بوم گردی قوشه و یک کارگاه صنایع دستی در دهه فجر افتتاح می‌شود ، کارگاه صنایع دستی قابل افتتاح در این دهه در بخش‌های مختلف به ویژه چرم، مشاغل خانگی، قلمکار و رشته های تلفیقی فعالیت دارد. 

وی اظهار داشت: محصولات تولیدی این کارگاه به دلیل رشته‌های تلفیقی، اقدامی جدید در شهرستان است که در جنوب شهر دامغان واقع شده است. 

وی تصریح کرد: برای افتتاح این کارگاه خصوصی، حدود سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با افتتاح آن، ۱۵ نفر به صورت مستقیم مشغول کار می‌شوند. 

قاسمی گفت: محصولات تولیدی این افراد در فروشگاهی نزدیک به مسجد تاریخانه قابل بازدید است که این مکان به فروش می‌رسد. 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان از افتتاح هفتمین خانه بومگردی دامغان خبر داد و افزود: خانه بومگردی ترمه خاتون در روستای هدف گردشگری قوشه دامغان به بهره‌برداری می‌رسد. 

قاسمی اظهار داشت: این مکان با صرف ۲ میلیارد ریال ایجاد شده است که از این میزان، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات است. 

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: خانه بومگردی ترمه خاتون در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع ایجاد شد که دارای سه اتاق مجزا و ۱۵ نفر ظرفیت پذیرش دارد.

اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی احداث می‌شود. 

شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۲۶ اثر ثبت ملی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.