سردار یعقوب سلیمانی عصر چهارشنبه در برنامه اختتامیه ۲ جشنواره ره آورد سرزمین نور و معبر مقاومت در  حسینیه ثارالله سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه گسترش و ترویج پیدا کند و دستاوردهای آن به زبان‌ هنر منعکس شود. 
وی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز جامعه به هنر اشاره کرد و گفت: باید مفاهیم و معارف جدید به وسیله ابزارهای هنر در ذهن‌ها ماندگار شود چرا که هنر، رساترین و کاراترین ابزار انتقال پیام است که ماندگاری اثر را نیز افزایش می‌دهد. 
سلیمانی تصریح کرد: هنر امروز ایران، هنر مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی است که همه این هنرها از دفاع مقدس تولید شده و بستر این هنر در راهیان نور است. 
وی اظهار داشت: راهیان نور فناوری استفاده از گنج دفاع مقدس و فناوری قدرت نرم است که باید از ابزار هنر در اشاعه فرهنگ انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس و تبلیغ و ترویج سیره شهدا استفاده شود. 
سلیمانی اضافه کرد: هنر مقاومت و دفاع مقدس ریشه در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دارد که باید به آن توجه ویژه داشت. 
 وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ۴۱ سال گذشته دشمن همواره با حیله‌های خود در عرصه‌های مختلف در جهت برهم زدن اندیشه و تفکر مردم تلاش می‌کند. 
سلیمانی عنوان کرد: علیرغم تمامی محدودیت‌ها، امروز انقلاب به برکت اندیشه و تفکر امام راحل، هدایتگری مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه، هرگز متوقف نشده است.
وی دهه فجر را بهترین زمان ترویج اندیشه و تفکر امام (ره)  و بیان دستاوردهای نظام دانست و گفت: پیشرفت علمی در ایران براساس بررسی محافل علمی و بین المللی بیش از ۱۱ برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان بوده است. 
وی از جایگاه یازدهم ایران در سطح جهان خبر داد و گفت: پیش از انقلاب، نزدیک به ۷۰ درصد مردم بی‌سواد بودند که به برکت نظام و انقلاب اکنون رقم بی‌سوادی به صفر درصد نزدیک است. 
سلیمانی به افزایش چند برابری مراکز علمی و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران، قطب پزشکی غرب آسیا است که در حوزه سلول های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی و تولید داروهای راهبردی، در ردیف اول منطقه قرار دارد. 
 فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور گفت: علیرغم همه تهدید و تحریم‌ها، با تلاش جوانان و متخصصان در چرخه تولید و حوزه دانش علمی و فناوری در جمع هفت کشور پیشرفته جهان قرار داریم. 
در این مراسم از ۴۰ اثر برگزیده جشنواره سرزمین نور و معبر مقاومت ، پنج مدرسه برتر در ارسال آثار به این جشنواره و از خادمان، موثران و فعالان اردوهای راهیان نور در استان سمنان تجلیل شد.
این جشنواره با ۲۰ عنوان و ۱۲ رشته فرهنگی و هنری برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.