دبیر سازمان مردم نهاد انجمن جوانه های امید قومس شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  بیش از یکهزار اثر در ششمین نمایشگاه نگاره های محرم با آثاری از نقاشی کودکان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد و نمایشگاه آن برای ششمین سال متوالی برپا شد.  

آذر فخفوری افزود : این نمایشگاه از سال ۹۳  با هدف گسترش فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود و  اهداف  و محورهای مختلف از جمله  خانواده و محرم، ارتباط کودک و محرم  و معرفی فرهنگ عاشورایی به نسل بعد را دنبال کرده است  که در این ۶ دوره بیش از ۵ هزار اثر نقاشی به این دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد : این سوگواره در دوره های پیشین در رده های سنی مختلف در بخش های دلنوشته، شعر، کاغذدیورای  نیز برگزار می شد  اما استقبال کودکان از بخش نقاشی باعث شد ششمن دوره از این مسابقه تنها به  نقاشی کودکان ۶ الی ۱۲ ساله به صورت استانی و با نگاهی ویژه در راستای فرهنگ عاشورا و کشف استعدادهای هنر نقاشی اختصاص داده شود.

وی بیان داشت:بر خلاف مسابقات  هنری دیگر که تنها آثار برگزیده آنها در به نمایش در می آید، دبیرخانه این سوگواره همیشه تلاش کرده است تا بیشترین آثار رسیده را در نمایشگاه با هدف افزایش اعتماد به نفس کودکان و توجه خانواده ها به استعدادهای فرزندان به نمایش درآورد و در صورت کمبود فضای نگارخانه ها آثار  را به صورت دفتر نقاشی برای بازدید در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

فخفوری گفت : نقاشی ها در کاغذ سایز   A۳ و  با تکنیک مدادشمعی، آبرنگ، گواش و اکرولیک اجرا می شود و به علت گرانی وسایل نقاشی برخی از کودکان کم برخوردار  شناسایی شدند  و تا حد توان کاغذ و مداد شمعی برای آنها تدارک دیده شد تا  زمینه ای برای بروز استعداد و خلاقیت آنها فراهم شود.  

وی خاطر نشان کرد : کودکان در بخش جنبی این نمایشگاه  نیز می توانند با موضوع قاسم سلیمانی نقاشی کنند و  در قسمتی از نمایشگاه با عنوان «سردار دلها» آن را به نمایش در بیاورند.  

وی اضافه کرد: این سوگواره به صورت تخصصی برای کودکان و کشف استعدادهای آنها برگزار می شود و  باعث شناخت آنها نسبت به فرهنگ عاشورایی می شود و با وجود حمایت معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان، دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری و اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان سمنان، اما آنطور که باید دستگاه های فرهنگی مربوط حمایت لازم را انجام نمی دهند.     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.