به گزارش خبرنگار مهر، محمد قوسی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه کمک‌ها و صدقات مردمی در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، اظهار داشت: در این مدت ۳۰ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان کمک مردمی برای نیازمندان جمع‌آوری‌شده است.

وی بابیان سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: از مجموع مشارکت‌های مردمی به مراکز نیکوکاری در سال جاری، ۱۴ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان در قالب کالا و چهار میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان کمک نقدی بوده است.

۶۲ مرکز نیکوکاری در استان سمنان فعالیت می‌کنند

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی، ایجاد اشتغال، مشاوره، کلاس‌های قرآنی، تهیه سبد کالا، کمک‌هزینه جهیزیه، وام ضروری و ارائه تخفیف به نیازمندان را از سرفصل‌های مهم حمایتی این نهاد است، گفت: نیازمندان این استان ۱۰ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان در قالب تخفیف‌های مراکز تجاری و خدمات رایگان دریافت کردند.

قوسی با اشاره به اینکه در این راستا ۶۲ مرکز نیکوکاری در سراسر استان فعالیت می‌کنند، افزود: مراکز نیکوکاری از سوی مردم مدیریت می‌شوند و این امر باهدف جلب اعتماد عموم مردم و واگذاری کارهای خیرخواهانه به آن‌ها انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین مراکز نیکوکاری درون مساجد و یا در کنار آن‌ها تأسیس‌شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری در بطن جامعه مهم‌ترین سیاست این نهاد برای توسعه مشارکت‌های مردمی است.

جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان ادامه دارد

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری در سطح استان در پنج شاخص رتبه اول را کسب کردند، اضافه کرد: مراکز نیکوکاری در جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان در دو بازه زمانی فرودین ماه و دی‌ماه سال جاری نقش بسزایی داشتند که این فعالیت‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

قوسی با اشاره به اینکه فعالان مراکز نیکوکاری از افراد باسابقه و خیرخواه هستند، یادآور شد: این فعالان با شناسایی مناطق محروم و رصد وضعیت معیشتی نیازمندان و مددجویان نسبت به دریافت و توزیع کمک‌های مردمی برنامه‌ریزی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.