مجتبی نور محمدی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت:  ثبت نام داوطلبان هجدهمین  آزمون قرآن و عترت از ۲۵ آبان آغاز و تا ۲۵ دی برگزار شد و  بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در چهار عنوان گروهی برای این آزمون ثبت نام کردند.

وی افزود: گروه اول ترجمه و مفاهیم قرآنی شامل تفسیر درک و معانی سوره بقره، گروه دوم معارف اهل‌بیت(س) شامل ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه، گروه سوم حفظ قرآن در ۱۰ رشته حفظ جزء سی، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء آخر، حفظ پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۲۵ جزء اول و حفظ کل را شامل می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه گروه چهارم بخش الکترونیک در ۲ رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع) و روخوانی قرآن است یادآور شد: این دو رشته به صورت الکترونیکی ۲۵ و ۲۶ دی  با بیش از ۷۳۰ نفر برگزار شد.
این مسوول فرهنگی ادامه داد:  بخش کتبی این آزمون صبح ۱۱ بهمن به صورت متمرکز و سراسری در دو بخش و برای سنین بالای ۱۰ سال برگزار می‌شود و  بخش حفظ  که شامل داوطلبان زیر ۱۰ سال می باشد در اسفند ماه به صورت شفاهی برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

نورمحمدی با تاکید بر ثبت نام  ۲۸۱۷ نفر در استان در این آزمون گفت: در شهرستان شاهرود ۸۸۴  ،  سمنان ۹۸۰، گرمسار۱۴۸، مهدیشهر ۱۷۳، میامی ۱۴۰، آرادان ۱۱۳ و در سرخه ۷۱ نفر ثبت نام کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: روخوانی حفظ جزء سی با ۴۵۱ نفر بیشترین شرکت کننده در سطح استان را داشته و در بخش روخوانی الکترونیکی ۴۲۸ نفر دومین تعداد بالاترین رشته را به خود اختصاص داده است و مراکز جامعه القرآن خواهران شاهرود و سمنان نیز بیشترین آمار ثبت نامی را در بین مراکز قرآنی استان به خود اختصاص داده‌اند.
مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان استان با تاکید بر اینکه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در هشت حوزه در سطح استان برگزار خواهد شد اظهار کرد: محل‌های برگزاری در مرکز استان، دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، شاهرود دبیرستان نمونه علامه طباطبایی، دامغان مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی، گرمسار نگارخانه بهار، مهدیشهر موسسه قرآنی مصباح المنیر، آرادان دبیرستان شهید مدرسی، میامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرخه جامعه القرآن این شهرستان خواهد بود و صدور کارت از روز یکم‌ بهمن ماه تا روز برگزاری از طریق سایت www.quranedu.ir امکان پذیر است.

وی متذکر شد: حد نصاب درآزمون کتبی ۷۰ و الکترونیکی ۸۰ است که به تمامی شرکت‌کنندگانی که نمرات آنها بالای ۹۰ باشد لوح تقدیر وتمامی کسانی که رتبه ۱۰۰ را کسب کنند جوایز کشوری به آنها اعطا و نمره ۷۰ تا ۸۰ ضمن قبولی در آزمون گواهی‌نامه معتبر دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.