جوانان میامی در این مدت وعده‌های زیادی برای  تکمیل استخر شنای سرپوشیده  از مسئولان شنیده‌اند ولی  تکمیل این مجموعه مطالبه‌ای هست که تاکنون به نتیجه نرسیده است.  

برای این منظور نشست های مختلفی برگزارشده و در آخرین نشست  به میزبانی استانداری سمنان وعده افتتاح در دهه فجر امسال داده شده است .

تابستان هرسال جوانان و نوجوانان همچنان در استخرهای غیر بهداشتی، شنا می کنند و تاکنون چند نوجوان و جوان دراستخرهای کشاورزی جان داده اند.

 میامی در شرق سمنان یکی از مناطق محروم کشور است که جوانان آن از امکانات تفریحی و ورزشی مناسب برخوردار نیستند.

ساخت استخر را آموزش و پرورش آغاز کرد اما به خاطر مشکلات اعتباری به اتمام نرسید و به همین خاطر ۲ سال پیش سپاه پاسداران استان سمنان با توافقنامه ای  تکمیل آن را بر عهده گرفت.

برخی مردم این شهرستان از طول کشیدن ساخت این مجموعه در ۶ سال گذشته نگران بوده و معتقد هستند بسیاری از مدیران که به این شهرستان آمده اند قول تکمیل آن را به مردم دادند ، اما پس از ترک منطقه وعده‌ها فراموش شده است.

محمد اصغری یکی از اهالی میامی با بیان اینکه تکمیل استخر شنا برای این منطقه ضرورت دارد، به خبرنگار ایرنا گفت : بسیاری از طرح های سپاه پاسداران پیشرفت مناسبی دارد ولی در این میان استخر میامی از توجه مسئولان دور مانده و اقدام چشمگیری صورت نپذیرفته است.

یکی دیگر از جوانان  میامی هم تصریح کرد : در نبود استخر هر روزه تعداد قابل توجهی از جوانان شهرستان برای انجام ورزش شنا با طی کردن حدود ۶۰ کیلومتر به شاهرود و یا بسطام سفر می کنند.

احمدتیموری با بیان اینکه تحقق مطالبه مردم و جوانان سرعت بخشیدن به روند تکمیل استخر این شهرستان است ، ادامه داد : تکمیل و راه اندازی استخر شنا در راستای اعلام دولت مبنی براینکه میامی جزو شهرستان های کم برخوردار محسوب می شود ،نیازمند توجه بیشتر مسئوولان است.

علیرضا محمودی از جوانان منطقه سرحدات میامی دراین باره گفت  : نبود استخر در این شهرستان باعث روی آوردن بسیاری از جوانان به شنا کردن در برخی بندها و استخرهای کشاورزی می شود که موجب تهدیدهای جانی می شود.

مریم حدیدی عضوی شورای اسلامی شهر میامی با بیان اینکه ساخت استخر به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده در گفت وگو با ایرنا افزود: از زمان کلنگ زنی این طرح در مراحل مختلف اقدامی صورت گرفته و بعداز مدت کوتاهی تعطیل شده که مسئولان کمی اعتبار را علت این مساله اعلام می کنند.

وی  تصریح کرد : تاکنون استخر این شهر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما تکمیل آن نیازمند عزم جدی مسئولان دارد.

حدیدی افزود: بسیاری از بانوان شهرستان برای استفاده از استخر باید راه طولانی باتوجه به خطرات جاده ای  را طی کنند تا از امکانات ورزشی در شهرستان های دیگر بهره ببرند .

علی اکبر شهابی نیا مسئول معاونت مهندسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز با اشاره به اینکه این طرح سال ۱۳۹۷ تحویل سپاه شده است، در گفت وگو با ایرنا افزود: از زمان واگذاری تاکنون بسیاری از امور اجرایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این مجموعه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: در صورت تامین اعتبار تا نوروز ۹۸ امور زیر ساختی طرح تکمیل وافتتاح خواهد شد.

انتظار مردم از مسئولان سپاه سمنان که برای تکمیل استخر پیشقدم شده اند این است با وعده های مختلف اجازه بی اعتمادی به آن مجموعه با اقتدار را نداده و هرچه سریعتر نسبت به افتتاح استخر و آرزوی جوانان این منطقه تلاش جدی نمایند.

با گذشت حدود هشت سال از شهرستان شدن میامی هنوز بسیاری از امکانات و فضاهای ورزشی در شهر و برخی روستاهای بزرگ این شهرستان ساخته نشده است.

زمین چمن، احداث سالن کشتی در شهر و برخی روستاها ازجمله بخش کالپوش که مهد کشتی آلیش استان است، ضرورت دارد.

شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش، با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.