نبود پارکینگ و ناکارآمدی شبکه حمل و نقل عمومی، کمبود فضای پارک در نقاط مرکزی شهر، ضعف فرهنگ ترافیکی و.. مواردی است که مردم این شهر با آن مواجه هستند، آنان اذعان دارند که چرا متولیان این حوزه و در راس آن شورای اسلامی شهر و شهرداری به دنبال یک راهکار اساسی برای جلوگیری از این موضوع نیستند.
خیابان های اصلی و مرکزی شهر و حتی میدان اصلی شهر فاروج تبدیل به پارکینگ روباز بزرگی شده است.
حسن احمدی یکی از شهروندان فاروجی گفت: شهروندان از همان ساعات ابتدایی روز با این چالش مواجه هستند، زیرا که حاشیه معابر این شهر در تصرف خودروهای بازاریان است.
وی گفت: در محورهایی که بانک ها و اداره ها نیز مستقر هستند خودروی کارکنان پای ثابت حاشیه معابر است.
شهروند دیگری ضمن گلایه از نبود پارکینیگ گفت: این امر موجب ایجاد مشکلات زیادی در سطح شهر شده است.
علی حسینی افزود: با وجود ممنوعیت پارک خودروها در دور میدان در شهر فاروج شاهد پارک زنجیره ای خودروها در این مکان ها هستیم.
وی گفت: ناکارآمدی حمل و نقل عمومی شهر نیز به این مسئله دامن زده و مردم ناگزیر به استفاده از وسیله شخصی هستند.
شهروند دیگری گفت: جانمایی های نامناسب و نبود آینده نگری در اجرای طرح های مختلف به مشکلات پارک خودروها در خیابان ها بیشتر دامن زده است.
وی که یکی از ساکنان خیابان عطاران فاروج است بیان کرد: سالن شهدای دانش آموز که مربوط به آموزش و پرورش است در این خیابان ساخته شده و هربار که در آن همایش یا نشستی برگزار می شود تا تمام شدن آن ساکنان این خیابان برای رفت و آمد با خودروهایشان با مشکل مواجه اند و گاهی پیدا کردن صاحب خودروی پارک شده در مقابل منزلمان زمان زیادی می برد.
وی گفت: تعریف نشدن پارکینگ برای مسیرهای پرتردد زمینه تخطئی از قانون را نیز فراهم کرده و شاهد هستیم که بعضی از رانندگان در محل های توقف ممنوع پارک می کنند.
شهروند دیگری گفت: بیشترین مقصد سفر در شهر فاروج به سمت مرکز شهر و بازار و پس از آن به سمت خیابان های طالقانی، بلوار کشاورز و ... است که با توجه به ساخته نشدن هیچ پارکینگی از یک سو، نابسامانی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر، مردم را ناگزیر به استفاده از خودروی شخصی می کند.
فاتحی با بیان اینکه مدیریت شهری در فاروج تعریف درستی ندارد افزود: مردم شهر از برطرف شدن معضلات شهری خسته شده و در انتظار یک راهکار اساسی برای برطرف شدن مشکلات خود هستند.
وی گفت: در یکی دوسال گذشته شورای شهر از ساخت پارکینگ در فضای حمام قدیمی شهر خبرداده بودند اما این طرح هم به ثمر نرسیده است.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فاروج با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت پارک خودروها در داخل خیابان های شهر با ایجاد پارکینگ مناسب بارها در دستور کار شورای ترافیک قرار گرفته گفت: اگر مواردی که در جلسه تبدیل به مصوبه می شود باید به صورت جدی پیگیری شود.
سرهنگ یدالله نوروزی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بازاریان و مردم که ساعات زیادی در شهر نیاز به تردد دارند به فضای امن و مناسبی برای پارک خودرهایشان دارند.
وی گفت: نظر پلیس بر جریمه کردن خودروها نیست بلکه تاکید ما ایجاد فرهنگ سازی مناسب و رعایت قوانین در سطح شهر است و اعتقاد داریم بایستی شهروندان خود قوانین را رعایت کنند و پلیس بر عملکرد رانندگان رسیدگی کند.

* مردم از فضای پارکینگ پیشنهادی استقبال نکردند
رئیس شورای اسلامی شهر فاروج گفت: پارکینگ در دست ساخت هنوز تکمیل نشده است اما با توجه به وجود زمین شهرداری در خیابان ملائکه، و پیشنهاد آن به عنوان پارکینگ، مردم از این فضا استقبال نکردند.
رجبعلی ایزدجو در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ در دست ساخت به اندازه 50 خودرو است و با توجه به وجود چند بانک در نزدیکی این محل به نظر می رسد این فضا بعد از بهره برداری با خودروهای کارکنان بانک ها پر شود.
وی افزود: با توجه به وجود گاراژی در مجاورت بانک مسکن، به کارکنان بانک پیشنهاد شد خودروهای خود را به جای پارک در مسیر خیابان های اصلی به این فضا انتقال دهند که از این پیشنهاد هم استقبال نشد.
ایزدجو گفت: زمینی به وسعت دو هزار مترمربع در خیابان ملائکه وجود دارد تا شهروندان و بازاریان خودورهایشان را در این فضا پارک کنند اما مردم دوری مسیر را دلیل عدم استقبالشان عنوان می کنند و این درحالیست که فاصله خیابان ملائکه تا بازار اصلی شهر کمتر از چند دقیقه است.
وی افزود: با توجه به عدم استقبال مردم، برای این پارکینگ دری گذاشته شده تا به محل انباشت زباله تبدیل نشود.
سابقه فعالیت شهرداری در شهر12 هزار نفری فاروج به 60 سال می رسد.
7187/3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.