حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: بقاع متبرکه شاخص استان سمنان در راستای اجرای امینانه نیات مرتبط با عزاداری حضرت زهرا(س) و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه، میزبان عزاداران دختر رسول الله است.  

وی افزود: سخنرانان و مداحان در امامزده‌ها و بقاع شاخص استان سمنان به اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازند.

عرفانی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای این ویژه‌برنامه‌ها، افزایش سطح آگاهی از شخصیت زن مسلمان بر مبنای سیره حضرت زهرا(س) است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی غرفه «همه واقف باشیم» با حضور کارشناسان متخصص و آشنا به مسائل وقف در بقاع متبرکه و پاسخگویی به مراجعات در طول برگزاری مراسم، تصریح کرد: آمارگیری موقوفات شاخص دارای نیت مرتبط با حضرت زهرا(س) و اطلاع‌رسانی و معرفی آن‌ها در طول مراسم سوگواره به‌صورت ویژه، برگزاری جلسات با خطیبان و مداحان در خصوص ترویج سنت حسنه وقف در ضمن اجرای برنامه‌ها و شناسایی نیازهای روز شهرستان و برنامه‌ریزی در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف جدید در طول مراسم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: از دیگر اقدام های ادارات اوقاف استان سمنان در برخی بقاع مجری طرح، برپایی خیمه معرفت و غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی است و ۱۰ خیمه معرفت در بقاع مجری طرح جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه خیمه‌ها در حال فعالیت است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی، سوگواره یاس نبوی در ۶ امامزاده در شهرستان‌های سمنان و سرخه، در ۳ امامزاده شهرستان شاهرود، ۶ امامزاده شهرستان دامغان، ۲ امامزاده شهرستان‌های گرمسار و آرادان، ۳ امامزاده شهر بسطام، ۴ امامزاده شهرستان میامی و ۲ امامزاده شهرستان مهدیشهر برگزار می‌شود.

ایام فاطمیه روزهایی است که شیعیان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) عزاداری می‌کنند. درباره روز شهادت حضرت زهرا روایات و نقل‌های تاریخی مختلفی وجود دارد. در ایران دو روز ۱۳ جمادی‌الاول و ۳ جمادی‌الثانی، روزهای احتمالی‌ شهادت حضرت زهرا(س) قلمداد می‌شود. این دو روز و روزهای قبل و بعد از آن، به فاطمیه اول و فاطمیه دوم مشهورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.