سید مسعود سیادتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف شهر احساس می‌شود  اما توجه به بافت فرسوده و  احیای فضاهای قدیمی شهر شدت آسیب‌ها در مناطق با آسیب اجتماعی بالا را کاهش می‌دهد.

وی افزود: تبدیل بافت فرسوده و خانه های تاریخی به محل گردشگری و ایجاد گذرهای فرهنگی باعث جمع آوری ابزار مواد مخدر و کاهش تجمع افراد در شکل دادن آسیب های اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از خانه‌های تاریخی در محله کدیور سمنان که با عنوان «خانه طالب بیدختی» شناخته می شود توسط شهرداری در حال بازسازی است و چهره بهتری را به این محل داده است که در ادامه  با تبدیل  به فضای تفریحی گردشگری  شاهد آسیب های اجتماعی کمتری در این منطقه خواهیم بود.  

وی تاکید کرد: فقر، اعتیاد، طلاق و بیکاری از جمله آسیب های اجتماعی است که می توان با ایجاد گذرهای فرهنگی و تبدیل خانه های تاریخی به محل گردشگری  به ایجاد اشتغال در مناطق دارای آسیب اجتماعی شهر سمنان کمک کرد و ظاهر سازی آن یک بخش از  اهمیت بازسازی ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: در محدوده محله کدیور سمنان پس از پایان باغ راه نی کیژه، امامزاده زکریا قرار دارد و پس از آن ایجاد موزه آب و پارک آب و آتش در کنار خانه تاریخی طالب بیدختی  آن منطقه را تبدیل به یک محل تفریحی گردشگری خواهد کرد و امید است مردم از تمام نقاط شهر از این محل استقبال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.