عملیات اجرایی این ساختمان از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و قرار بود سال ۱۳۹۲ به بهره برداری برسد ، اما با وجود پیشرفت ۹۵ درصدی اکنون به خاطر به خاطر بدهی به پیمانکار رها شده است.

تکمیل این ساختمان به یکی از خواسته های مردم شاهرود تبدیل شده ، در بسیاری از نشست ها که با حضور مسوولان استانی و کشوری تشکیل می شود ، پیگیری این ساختمان یکی از سوال های رایج است.

 اداره انتقال خون شاهرود اکنون در یک ساختمان قدیمی و اجاره‌ای مستقر بوده و خدمت رسانی می کند.

برخی مردم شاهرود گفتند: هشت سال انتظار برای بهره برداری از ساختمان این  پایگاه زمان طولانی است و انگار پایانی ندارد.
 یک شهروند شاهرودی گفت: ساختمان کنونی انتقال خون این شهرستان که رتبه های بالای اهدای خون در منطقه و کشور را دارد در شان این مردم نیست.

علی اکبر محمدیان افزود: نیمه کاره ماندن ساختمان پایگاه انتقال خون شاهرود موجب اتلاف سرمایه های ملی شده است.
وی تاکید کرد:  نظارت و پیگیری  بر امور پیمانکاران برای تسریع در انجام و تکمیل طرح های عمرانی سازمان ها و دستگاههای اجرایی، رضایت مردم را به دنبال دارد.

مریم احمدیان هم با اشاره به شرایط نامناسب ساختمان کنونی انتقال خون شاهرود گفت:  اگر چه تلاش شده مسایل بهداشتی و ایمنی در این مرکز رعایت شود، ولی این مکان در شان مردم و اهداکنندگان نوع دوست این دیار نیست.

 وی اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از پایگاه انتقال خون جدید شاهرود ظرفیت اهدای خون در این شهر افزایش یابد.

احمدیان ادامه داد: پایگاه انتقال خون شاهرود باید به مرکز جامع خون شامل مراحل دریافت، فرآوری و پخش خون تبدیل شود و به پایگاه جامع  هم ارتقاء یابد.

رئیس پایگاه انتقال خون شاهرود گفت: استان سمنان رتبه نخست کشور در ۲ شاخص اهدای خون نسبت به جمعیت و اهدای خون مستمر را در چند سال پیاپی به خود اختصاص داده است.

دکتر مسعود عامری افزود: شاخص اهدای خون در کشور ۲۷ نفر از هر هزار نفر جمعیت است که استان سمنان با ۴۶ تن پیشتاز است.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان های شاهرود و میامی با ۷۲درصد اهدای خون مستمردر۱۰ ماهه امسال یک خانواده بزرگ اهدای خون مستمر ایجاد کرده‌اند.

   رئیس پایگاه انتقال خون شاهرود ادامه داد: تعداد ۱۲ هزار تن در این مدت به این پایگاه برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این تعداد ۹ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته عامری شهرستان های شاهرود و میامی ۶ هزار و ۵۰۰تن  اهدا کننده مستمر خون دارد که بیشتر آن ها سالی ۲ بار خون اهدا می کنند.

وی با بیان این که پایگاه انتقال خون شاهرود هشت سال در ساختمان استیجاری با حداقل استاندارد های ساختمانی و امکانات رفاهی خدمات ارائه می دهد ، افزود: بالاترین کیفیت تولید محصولات خون در این پایگاه به نیازمندان ارائه می شود.

رئیس پایگاه انتقال خون شاهرود گفت: ساختمان جدید این پایگاه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و برغم پیگیری های مداوم در این مدت هشت ساله به علت بدهی قابل توجه به پیمانکار و عدم تخصیص کافی  اعتبار ، متاسفانه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

عامری اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های انجام شده مسئولان استانی و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی برای دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری برسد.

رئیس پایگاه انتقال خون شاهرود از مردم خواست همواره نیازمندان به خون را فراموش نکرده و این پایگاه را در تامین خون سالم مورد نیاز نیازمندان به آن یاری کنند.

اکنون این پایگاه در یک ساختمان استیجاری ۶۰۰ متر مربعی فعالیت دارد.
 پایگاه انتقال خون شاهرود از سال ۱۳۹۰ گلنگ زنی شده و در سه طبقه با یکهزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا در دست ساخت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.