حجت الاسلام و المسلمین سید نواب موسوی شامگاه جمعه در مراسم هفتمین شب شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مسجد جامع دامغان، گفت: آمریکا یک دهه در منطقه به دنبال ایجاد خاورمیانه ای جدید تحت پرچم خود بود که سردار سلیمانی و دیگر سلیمانی های کشور خواب او را پریشان می‌کنند و دنیا مشاهده خواهد کرد که به برکت خون سلیمانی و وحدت رهبران جهان اسلام، خاورمیانه ای با محوریت مقاومت شکل می‌گیرد.
وی بیان کرد: آمریکا موریانه وار و از درون در حال نابودی است و ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز با ترور سلیمانی به دنبال جبران بخشی از ناکامی‌های خود بود که در این راه نیز با متحدشدن بیشتر کشورهای مقاومت شکست خورد.
موسوی اظهار داشت: سردار سلیمانی ویژگی‌های یک انسان مومن و عاقبت‌به‌خیر را داشت و در آخر نیز در همین مسیر به شهادت رسید.
موسوی اضافه کرد: شهید سلیمانی علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌های زندگی و اقبال دنیا به او، هرگز مسیر خود را گم نکرد و فریب دنیا را نخورد.
وی افزود: دشمن در سال ۱۳۶۵ که ارتش در اوج قدرت جنگی بود، کنفرانس هویت شیعه را برگزار کرد که در آن شیعه را دارای بال سرخ شهادت و بال سبز انتظار دانست و این ۲ بال را عامل بزرگ موفقیت شیعه معرفی کرد.
موسوی گفت: دشمن نیز به خوبی دانسته است که شیعه به شهادت افتخار می‌کند و باید بداند تا شیعه فرهنگ شهادت را دارد زوال ناپذیر است، این شیعه است که با بال سبز انتظار خود به آینده امیدوار است و هرگز ناامید نمی‌شود.
وی افزود: دشمن در اتاق های فکر خود پی برده است که سپر شیعه، تبعیت مردم از علما است و در این راه به دنبال از بین بردن این سپر است که هرگز موفق نخواهد شد.
استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارتباط خوب سردار شهید سلیمانی با علما و تبعیت از ولایت فقیه، ۲ عامل مهم بود که سبب شد تا پایان عمر خود در مسیر حق باشد.
فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این مراسم گفت: شهادت سردار سلیمانی نه تنها برای آمریکا نفعی نداشته است بلکه این عملیات، نابودی آمریکا را نزدیک کرده است.
سرهنگ محمدحسین تقی پور ادامه داد: کشورهای دنیا حضور باشکوه مردم ایران و عراق را در آیین تشییع سردار سلیمانی، ابومهدی مهندس و همراهان آن‌ها مشاهده کردند و به این باور رسیدند که شهادت، آغازی برای تحول انقلابیون است.
وی خاطرنشان کرد: سلیمانی سرداری بی‌نظیر بود اما راه و برنامه او بر زمین نمی‌ماند و سلیمانی های بسیاری ادامه دهنده راه او خواهند بود.
فرمانده سپاه دامغان گفت: سردار سلیمانی آرزوی شهادت داشت که در پایان راه نیز به آرزوی خود رسید و هر پایانی جز شهادت سزاوار این سردار رشید اسلام و مقاومت نبود.
در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب بود.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.