مردم شریف سمنان از ساعت ۱۰ روز پنجشنبه نوزدهم دی ۹۸ با حضور پرشور در کاروان بزرگ عزاداری به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و قدردانی از اقدام اخیر سپاه در پاسخ به دشمنان بابت خون‌خواهی سردار، در مسیر خاطره‌انگیز سمنان، از میدان سعدی تا امامزاده یحیی(ع) که بارها و بارها نظاره‌گر خروش مردم سمنان بود، حماسه خلق کردند و با مشت هایی محکم خواستار انتقام سخت شدند.

اقشار مختلف مردم شهر سمنان از خردسال گرفته تا کهن‌سال، فقیر و غنی، در راهپیمایی عزاداری برای شهادت سردار رشید کشور حاج قاسم سلیمانی و تشکر از سپاه بابت اقدام‎های اخیر در خون‌خواهی سردار در شهر سمنان حضور داشتند و با سردادن فریاد «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند و بر سوگ شهادت سردار گریستند.

مردم شریف سمنان با مشت های گره‌کرده، چشمانی اشک‌آلود و لحنی آکنده از خشم، با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر استکبار» انزجار و نفرت خود را از دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام و با سر دادن شعار «سپاه انقلابی، تشکر تشکر» بر  انتقام شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی تاکید کردند.

مردم دیار دارالمرحمه با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «هرچه خون پر بهاتر، انتقام سخت‌تر» در غم شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عزاداری کردند.

فضای شهر سمنان از ناله و فریادهای مردم حاضر در راهپیمایی ماتم‌زده شده بود و در این حال و هوا، همه با هم یکصدا سرود خاطره انگیز «ای لشکر صاحب زمان(عج) آماده باش آماده باش، بهر نبردی بی امان آماده باش آماده باش» سردادند.

زنان و مردان و دانش‌آموزان کفن پوش سمنانی در راهپیمایی نیز با درست کردن آدمک ترامپ رییس جمهور، در سوگ شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشک می‌ریختند و ندای لبیک یا زینب(س) سر می‌دادند و دراین بین کودکانی به چشم می‌خوردند که لباس سپاه بر تن داشته و خود را ادامه دهندگان راه سردار حاج قاسم سلیمانی می‌دانستند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
مردم شهید پرور شهر سمنان همپای دیگر هموطنان امروز با راهپیمایی در این شهر با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در ماتم شهادت  سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزاداری   و از اقدام اخیر سپاه تشکر کردند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.