مردم ولایت مدار استان سمنان از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بی‌تاب شدند، سردار سلیمانی فقط سردار جنگ، مدافع حرم و حافظ مرزهای کشور نبود، او با دارا بودن سرشت مردمی محبوب دل‌ها بود.

سردار اسوه ایثار و از خودگذشتگی بود، نماد اقتدار و افتخار کشور بود، شهید سلیمانی نمونه انسانی فرهیخته و وارسته بود که ترس از شهادت و مرگ نداشت و هدفش خدمت به اسلام بود.

مهم نیست شیعه باشی یا سنی، مسلمان باشی یا غیر مسلمان تنها تاملی بر زندگی، رفتار و شرافت فرزند دلاور انقلاب اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی کافی است تا خبر شهادتش تو را ماتم‌زده کند، سردار سلیمانی تنها چشم امید کشور نبود بلکه محبوبیت فرا ملی و بین‌المللی داشت که خار چشم دشمنان بود و بدخواهان چشم دیدن او را نداشتند و سرانجام در یک اقدام سخیف، ناجوانمردانه و تروریستی زهر خود را ریختند تا بار دیگر چهره منفور خود را به جهانیان نشان دهند.

مردم ولایت‌مدار استان سمنان  شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در بیست و چهارم بهمن ۱۳۹۲  در آیین نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حسن شاطری در شهر سمنان از نزدیک دیدند و شیفته شخصیت مردمی او شدند و اکنون مردم این دیار به درستی می‌دانند که چه مالک اشتر زمانی را از دست داده‌اند و با حزن و اندوه نسبت به انتقام قاطعانه از آمریکای جنایت‌کار و ادامه راهش تاکید دارند.

سردار حاج حسن شاطری رئیس ستاد بازسازی لبنان ۲۴ بهمن سال ۹۱ در حمله تروریستی صهیونیست‌ها در لبنان به شهادت رسید.

مردم سراسر استان سمنان از کودکان گرفته تا کهنسال، از دانش آموز گرفته تا پزشک، مهندس، بازاری و مسوول دولتی در یک کلام آحاد جامعه از اقشار مختلف فقیر و غنی، همه هم دل و هم صدا و از ساعت های اولیه صبح جمعه سیزدهم دی بعد از تایید خبر تلخ و جانکاه شهادت سردار قاسمی به نشانه عزا لباس سیاه برتن کردند و در محل‌های اقامه نماز جمعه اجتماع کردند و برای تسکین درد با خواندن قرآن ثواب آن را به روح شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی هدیه کردند. آن ها بعد از اقامه نماز جمعه با حضور پرشور در راهپیمایی با چشمانی گریان، قلب‌های شکسته و مشتی محکم با نشان دادن انزجار و نفرت خود با سردادن شعار مرگ بر آمریکا اقدام سخیف و جنایکارانه آمریکا را محکوم کردند و خواهان انتقام خون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی شدند.

مساجد استان سمنان نیز حال و هوای نینوایی دارد و از روز گذشته تا کنون صحنه حضور نمازگزارانی است که برای عزاداری در غم فراغ و شهادت جانسوز فرزند برومند انقلاب اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به این مکان مقدس آمدند و با نوای سوزناک مداحان اهل بیت(ع)  اشک می‌ریزند و سینه‌زنی می‌کنند و چنان صدای سوز و گداز از مساجد استان بلند می‌شود که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز در عزای رخداد جانگذار با نصب تصاویری از چهره مقتدر و افتخارآفرین شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ابراز همدردی می‌کنند و کسبه بازار نیز با نصب چهره مقتدر سردار شهید سلیمانی و نصب پرچم سیاه و سیاه‌پوش کردن محل کسب خود در تحمل این غم بزرگ مشارکت می‌کنند.

مردم نیز با نصب پرچم سیاه در کوچه و خیابان و سردر خانه‌ها، غم خود را نشان می‌دهند، اما این‌ها ظاهر غمناکی شهر بود و مردم دیار دارالمرحمه گویی از درون می‌سوزند و طاقت این غم را ندارند، فضای شهر دارای سکوت پر از حرف است. هر شهروندی که در خیابان و اماکن عمومی تردد دارد با دیدن تصاویر شهید سردار سلیمانی بی اختیار اشک می‌ریزد یا بغض گلویش را می‌فشارد و بر ریشه کن شدن دشمنان و جنایکاران دعا می‌کنند.

مردم ماتم زده استان سمنان در سوگ شهادت شیر مرد تاریخ انقلاب اسلامی که از جان، مال و خانواده‌اش بدون چشم داشت و خالصانه برای دفاع از اسلام و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فدا کرد تنها یک چیز می‌خواهند آن هم انتقام خون  این جنایت آشکار.

مردم استان سمنان در تمام آیین‌های عزاداری فراغ و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب تاکید دارند که راه سردار سلیمانی‌ها ادامه دارد و دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نمی‌توانند با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ایران را متوقف کنند چرا که جوانان این مرزو بوم با شهادت ناجوانمردانه اسوه ایثار و مقاومت حیاتی دوباره گرفته‌اند و با کمک سردار سلیمانی‌ها راه سردار شهید را با سرعت بیشتر ادامه خواهند داد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

مردم شهید پرور استان سمنان همپای دیگر هموطنان روز گذشته در میان دریایی از بهت و اندوه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

مردم استان سمنان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، بر ادامه راه شهدا و نابودی دشمنان نظام اسلامی تاکید کردند.

 آیین‌های تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش پس از ورود به خاک جهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس و تهران و تشییع و خاکسپاری در کرمان که با حضور آحاد ملت قدرشناس و شهید پرور ایران اسلامی برگزار خواهد شد، به شرح زیرمی باشد:

مراسم تشییع پیکر این فرمانده دلاور جبهه مقاومت و همرزمانش در مشهد مقدس، صبح روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) در جوار بارگاه منور و ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تشییع در تهران، صبح روز دوشنبه (۱۶ دی ماه) برگزار می شود و سپس پیکر مطهر این سرباز امت و ولایت صبح روز سه شنبه (۱۷ دی ماه) در کرمان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.