سیدحسن میرعماد روز چهارشنبه در در سیزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: از مجموع ۸۰ هزار و ۶۱۹ راس دام سبک آماده کشتار استان سمنان، ۳۴ هزار و ۴۱۹ راس مربوط به دام روستایی است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک آماده کشتار استان  مربوط به سمنان، سه هزار و ۵۰۰ راس دام سبک مربوط به هریک از شهرستان‌های دامغان و شاهرود و سه هزار راس مربوط به هریک از شهرستان‌های گرمسار، آرادان و میامی است.

وی بیان کرد: هفت هزار و ۵۳۴ راس دام سنگین در استان سمنان آماده کشتار است و این استان در زمینه تامین گوشت با مشکلی مواجه نیست.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۹ هزار و ۹۴۷ راس دام سنگین عشایری و روستایی در استان وجود دارد.

وی یادآور شد: از مجموع ۹۹ هزار و ۹۴۷ راس دام سنگین استان سمنان ۲۹ هزار و ۱۹۹ راس پرواری و ۵۴ هزار و ۲۹۸ راس داشتی در روستاها و بقیه مربوط به عشایر است.

وی تصریح کرد: ۶۴۰ هزار راس دام سبک عشایر داشتی و ۳۶۳ هزار راس پرواری است و ۴۹۳ هزار راس دام سبک روستاییان داشتی و ۱۱۳ هزار راس پرواری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اظهار داشت: استان در زمینه جوجه‌ریزی و تامین گوشت مرغ نیز با مشکلی مواجه نیست و میزان تولید کافی است.

نشست کارگروه تنظیم بازار استان سمنان با حضور جمعی از مسئولان استانی و به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان برگزار و درباره وضعیت بازار در آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.