مهدی سلامتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان مصرف گوشت مرغ در بازار شهرستان‌های استان سمنان روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن است و بر اساس برنامه ریزی‌، توزیع گوشت مرغ طبق نرخ مصوب تنظیم بازار در استان سمنان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه سمنان از استان‌های برتر در اجرای طرح‌های تنظیم بازار است، گفت: گوشت مرغ به ازای یک کیلوگرم ۱۲۹ هزار ریال در سمنان به فروش می رسد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان ادامه داد: افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار دیگر استان‌های کشور باعث شده است تا مرغداران سمنان مرغ‌های گوشتی را به دیگر مناطق کشور ارسال کنند.

سلامتی تصریح کرد: براساس گزارش‌های رسیده، توزیع گوشت مرغ به صورت کشتار روزانه و قطعه بندی‌شده در استان سمنان در حال انجام است و مردم به شایعه کمبود مرغ در بازار توجه نکنند.

وی اضافه کرد: اجرای دقیق مصوبه‌های تنظیم بازار به منظور کنترل بازار در دستور کار است و اصناف سمنان با رعایت ضوابط، مرغ را بالاتر از نرخ مصوب در بازار به فروش نمی رسانند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان گفت: مردم نگران کمبود مرغ در بازار نباشند و از طرفی، بیشتر از نیاز خانوار خرید نکنند.

سال گذشته ۶۰ میلیون قطعه مرغ در سمنان تولید شد.

۵۱۱ واحد انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.