نوید دانایی روز دوشنبه در نشست تبیینی، خبری و اطلاع رسانی ذیل شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: آنفلوانزا منجر به فوت چهار نفر با نمونه آزمایش مثبت شد که دو نفر در سمنان و دو نفر در دامغان بودند.

وی بیان کرد: سه فوتی دارای بیماری ریوی و نیز یک فوتی کودک پنج ساله بود که به علت خطر بالا در اثر بیماری آنفلوانزا فوت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به جهش سالانه ویروس آنفلوانزا، تصریح کرد: بیماری‌زایی این ویروس در اثر جهش و تغییرات متفاوت است.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا امسال سه هفته زودتر از سال‌های گذشته افراد جامعه را درگیر کرد، خاطرنشان کرد: اکنون دامنه همه‌گیری این بیماری فروکش کرد.

دانایی به همزمانی آغاز درگیری جامعه به ویروس آنفلوانزا با دو سفر معنوی به حج و عتبات عالیات، اضافه کرد: سفر احتمال شیوع بیماری ها تنفسی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: آموزش‌های لازم برای مقابله  با شیوع بیماری آنفلوانزا به مسافران ارائه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: در این استان ۱۸ مورد از  ۵۶۰  نمونه مشکوک به بیماری آنفلوانزا در سال ۹۶ مثبت بود اما گزارشی از مرگ اعلام نشد و ۲۸ مورد از ۸۰۰  نمونه مشکوک به بیماری آنفلوانزا در سال ۹۷ در استان سمنان مثبت بود که ۲ مورد فوتی گزارش شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پس از موج های بیماری آنفلونزا در جامعه، احتمال درگیر افراد به عفونت‌های ثانویه بیشتر می شود و این عفونت‌ها در کودکان عفونت گوش و ریه و در بزرگسالان عفونت سینوس و ریه است.

کیک‌های آلوده به قرص صنعت غذایی را هدف قرار داده است

وی با بیان اینکه کیک‌های آلوده به قرص موضوعی امنیتی است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این مساله صنعت غذایی و امنیت روانی جامعه را هدف گرفته است‌.

دانایی ادامه داد: ۱۰ مورد کیک آلوده به قرص در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مشاهده شده که در هیچ کدام قرص خطرناکی نبوده است.

به گفته وی، تاکنون هیچ مورد مسمومیت و یا آسیب به فرد گزارش نشده است.

وی یادآور شد: شرکت پخش کیک آلوده در سمنان پیدا نشد و کارشناسان این دانشگاه با بررسی ۲ هزار بسته کیک در یک شرکت مشکوک نمونه ای یافت نکردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه مسیر توزیع کیک های آلوده به قرص خارج از عرضه معمول است، گفت: در سمنان نسبت به سایر استان‌های کشور میزان کیک‌ های آلوده به قرص کمتر بوده است‌.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.