منوچهر فخری شامگاه شنبه در همایش تخصصی درباره حفاظت از محیط زیست در دفتر انجمن توسعه و آبادانی مهدیشهر با حضور «ماریا دوتسنکو» رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی و لازمه توسعه پایدار است که همه باید این مقوله مهم را مدنظر قرار دهند.
وی ابراز داشت: در دنیای امروز، بدون توجه به حفاظت محیط زیست و پاسداری از منابع زیستی، توسعه ای شکل نخواهد گرفت و اگر هم شکل بگیرد پایدار نخواهد بود. به همین دلیل تمامی کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته از جمله ایران، تحقق مفهوم توسعه پایدار را سرلوحه اقدامات خود در تمامی حوزه های توسعه اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری قرار داده‌اند.
فخری بیان کرد: حفظ و حراست از محیط زیست در بخش‌های مختلف مانند حوزه‌های آب و هوا و خاک، در تصمیمات دولتی جایگاه ویژه ای یافته و نظام جمهوری اسلامی نیز با این نگاه در اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی دانسته است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید حفاظت از محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار داده و تلاش برای احیا و حفظ تالاب‌ها نمونه‌ای از اقدامات انجام شده است.
وی بیان کرد: با وجود تلاش‌های فراوان و معاهدات بین المللی متعددی که در طول این ۴۷ سال برای حفظ محیط زیست تصویب و توسط کشورهای عضو به اجرا درآمد هر روز شاهد تخریب بیشتر منابع زیستی اعم از آب شیرین، خاک، هوا و تنوع زیستی جهان هستیم، باید حفاظت محیط زیست دراولویت باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: افتخار دولت جمهوری اسلامی ایران، ایجاد حساسیت نسبت به توجه همگانی به محیط زیست و تلاش برای احیای دریاچه ها و تالابهای خشک شده و بهره مندی به حق مردم کشور از آب، خاک و هوای سالم است که این تلاش ها همچنان ادامه دارد.
در نشست تخصصی درباره طرح مشارکت محور دشت چلیم، ترویج شیوه نوین دامداری در جهت کاهش فشار بر مراتع ، در راستای حفاظت از گونه در حال انقراض یوزپلنگ آسیایی با حضور ماریا دوتسنکو رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و جمعی از مسئولان استانی بحث و تبادل نظر شد.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران به منظور حضور در همایش تخصصی درباره حفاظت از محیط زیست و آیین گشایش نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری ایران و سازمان ملل متحد به استان سمنان سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.