شهید اصغری علایی، فرزند محمدعلی و منوره حاجی  بیستم و هفتم دی ۱۳۲۳ در روستای اعلا از توابع شهرستان سمنان در خانواده‌ای مومن و متدین دیده به جهان گشود.

این شهیدوالامقام تا ششم ابتدایی درس خواند و در سازمان آتش‌نشانی تهران استخدام شد.
این شهید جلیل‌القدر در تظاهرات ضد نظام شاهنشاهی شرکت می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی‌های مردمی حضوری فعال داشت.
وی با شروع جنگ مثل بسیاری از مردم غیرتمند این سرزمین، نتوانست آرامش پشت جبهه را برای خود برگزیند و سختی‌های میدان نبرد را به دیگران واگذار کند از همین رو با وجود داشتن چهار فرزند با توکل به خداوند رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

شهید اصغری علایی  اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه تهران عازم جبهه شد و  از آغاز جنگ چند مرحله به مناطق جنگی اعزام شد.

این شهید بزرگوار در عملیات‌های مختلف با شجاعت و رشادت در دفاع از خاک وطن نقش‌آفرینی کرد و در آخرین حضورش در جبهه به عنوان آرپی‌جی‌زن در عملیات  فتح‌المبین، در اثر اصابت گلوله دشمن بعثی به گردنش در  دوم فروردین ۱۳۶۱  به دوستان شهیدش پیوست.

پیکرمطهر شهید اصغری علایی پس از انتقال به تهران و تشییع، در گلزار بهشت زهرای تهران، قطعه بیست و چهار، ردیف هفده به خاکسپرده شد.

این شهید در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: من مقلد امام(ره) هستم و بعد هم وظیفه شرعی خود می دانم که با دشمنان خدا بجنگم و من هم با رضایت خودم این راه را انتخاب کرده ام و کسی مرا مجبور نکرده است. 

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان اسj.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.