حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه  این هفته دامغان که در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ابراز داشت: مطالبات مردم عراق باید در چارچوب مشخص بازگو شود تا دشمنان نتوانند با سوءاستفاده از فرصت بوجود آمده، دست به فتنه و آشوب داخلی بزنند. 

وی اضافه کرد: دشمن در پی آن است تا با استفاده از فضای موجود در کشور عراق، ساختارهای قانونی را برهم زده و این کشور را به منطقه ای ناامن تبدیل کند. 

حسینیان ادامه داد: مسوولان کشور عراق باید با حفظ آرامش در بین مردم، مشکلات را شناسایی و ساختارها را به گونه ای بهسازی کنند تا علاوه بر رفع فتنه، از فتنه‌های آتی نیز جلوگیری شود. 

وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی هستند تا بتوانند اسلام را تضعیف کرده و مسلمانان را با استفاده از جنگ های داخلی به درگیری با یکدیگر بکشانند. 

حسینیان تصریح کرد: امروز مسوولان کشورهای اسلامی باید بیش از همیشه هوشیار باشند و لحظه ای از دشمن غافل نباشند چرا که در ذهن آمریکا، همچنان شرارت و سلطه طلبی بر مسلمانان با خوی وحشی‌گری وجود دارد. 

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است تا مسلمانان بتوانند، وحدت بین خود را تحکیم بخشند چرا که امروز دشمن بیشتر از گذشته به دنبال برهم زدن اتحاد و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است.

حسینیان خاطر نشان کرد: مسلمانان باید با یکدیگر صمیمی باشند تا اتحاد بین آنان سبب سربلندی اسلام در جهان شود.

امام جمعه دامغان به مشکلات معیشتی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: ایران کشوری غنی و دارای منابع مالی فراوان است که مسوولان باید با توجه به این امر، در رفع موانع تولید، نوآوری در اشتغال، نظارت و بهبود وضعیت اقتصادی و به کارگیری جوانان در زمینه های مختلف توجه ویژه داشته باشند.

اشاره به حضور گسترده مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان از دیگر بیانات امام جمعه دامغان در خطبه های نماز جمعه دامغان بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.